3 September

Idag var det en väldigt lång dag i skolan, från 8.05 till 15.15
Först hade vi Franska (som faktiskt va väldigt rolig för en gångs skull, hade bra humör och jag hade rätt varenda gång jag frågade läraren om det var rätt haha) sen hade vi Hemkunskap, va också kul. eller ja det va ganska okej, man bara satt och prata om året och sånt. Sen hade vi lunch, sen biologi som va kul också. Vi fick några "plattor" med typ järn, zink och sånt där så skulle vi skriva upp vad vi såg, hur den kändes och allt sen skulle vi gissa vad det var. Det var 6 stycken olika metaller. Sen hade vi matte. Det var det tråkigaste på hela dagen. Vi gjorde en diagnos så matte lärarn skulle se var vi va liksom. Sen musik och då kollade vi på en film som var typ en dokumentär eller musik dvd grej, det var storbritanniens bästa rock band, så fick man höra lite och dom berättade om några låtar :)
Sen till sist Engelska och det va ju såklart det roligaste (det tycker jag jämt). Vi fick höra den där låten airplanes ite grann och sen eftersom den låten är skriven om 11 September 2001 så pratade vi om det, våran engelska lärare hade med en tidning som var från dagen efter och då stod allt bara om det och inget annat. Det var aftonbladet. Så då fick vi bläddra i den och titta och så. Det var en jättehemsk bild som jag nästan grät så fort jag fick syn på.. Det var massa folk som hoppade ut genom fönstrerna för dom ville hellre hoppa och dö så än att kvävas till döds av elden som brann inne i World Trade Centre. Så på bilden såg man massa folk hoppa ut och falla mot sin död :(


Sen läste vi nån text om det och fick några glosor.














//sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0