30 April

Hej! Sitter nu här och gör ingenting typ. Väntar på att Sanna ska komma hem från Bollnäs sen ska vi ut och fota tills fotolektionen på tisdag :).

Sen ikväll kommer Sanna så får vi se vad vi hittar på :D Kolla på film och nånting. Sen ska vi såklart ut och kolla på majkasa om det inte blivit eldförbud men det verkar inte så. Inte så fint väder idag, men solen skiner ibland i alla fall :).


Bild från förra året när vi var hos Sanna :)


//Camilla

Tvillingarna som delar hjärna

Kollade på tvillingarna som delar hjärna igår på 4an kl 23. Då var det två siamesiska tvillingar som hade ihopflätade hjärnor, så läkarna beskrev det ungefär som att det satt som en dragkedja. De trodde att det en såg såg den andra genom den andra tvillingens ögon, eftersom ögonen skickade upp signaler till hjärnan. Sen trodde dom att de kunde läsa varandras tankar med :). De var bara tre år, så deras föräldrar kunde knappt vänta på att de blev äldre så de kunde fråga om det faktiskt var så.


hittade ingen annan bild på dem.

Dom kunde knappt gå, för när en gick framåt så fick den andra gå mot sidan typ, men de höll på att lära sig det.

Tyckte det programmet var jätteintressant :).


// Jessica

Nelly.com

Har hittat lite snygga kläder från nelly.se



299kr
Syr en klänning som ska nästan se ut såhär på slöjden, fast istället för svart så har jag ljusrosa och sen för det där mönstriga så har jag svart silkestyg typ :) Fast jag gör inte volanger heller hehe :)


gillar att den ser enkel ut framifrån men bak så är det en jättefin rygg och en liten rosett :)
499kr


Jättesöt topp för 259kr

299kr

ring för 1495kr. Lite för dyrt för en ring tycker jag men den var snygg haha :)








//sanna

29 April

Klev upp vid 9 och har vårstädat mitt rum och tittat på William och Chaterine's bröllop hela dagen! Gud va fin klänning hon hade, en sån som jag också skulle vilja gift mig i :)








Det var så mycket folk där också såg jag på tv:n haha.
Sen sa dom att det var 3 miljarder människor som tittade i världen?





//sanna

svarta väskor

Jag letar efter en snygg svart väska och har hittat några fina från nelly.se



499kr

399kr

379kr

1495kr








//sanna

Dagens

Idag har jag på mig svarta tights, grått linne, svart långärmad tröja (utan tryck), sjal och en ring




ÄLSKAR sjalar :) har bara 5 st men jag har dom nästan jämt :)
Nagellack, ringar och sjalar är nog saker jag är besatt av haha!








//sanna

Karma

Sitter och tittar på Du är vad du äter och dricker dricka haha.. Adrian åkte väl hem för ungefär en timme sen så nu är det tomt haha!

Imorgon ska jag och mamma storstäda mitt rum, tråkigt men det måste väl göras :P vårstädning ni vet.. hehe


Snart ska jag väl gå och duscha och sen spela sims haha. Har kommit på en ny "idé" till ett hus jag ska bygga, kommer alltid på massa saker hur jag vill att ett hus ska se ut dom dagar jag inte är hemma eller har tillgång till sims :P










//sanna

Nelly.com

Hittade dessa söta klänningar på nelly!


479 kronor.


449 kronor :)

Har typ två klänningar i min garderob, haha, men vill ha många fler!



// Jessica

Beck - Det tysta skriket

Om en kvart så går det en beckfilm på tv1000 Nordic, så Camilla och jag ska gå och sätta oss framför tvn nu :) Har bara sett två beckfilmer än så länge, fast mamma och pappa har typ 15 stycken, haha!



Jag har satt påminnelser på min mobil när olika filmer jag vill se går, sen blir jag jättepaff när jag får påminnelsen, hehe ;).


// Jessica

28 April

Hej! Idag har jag gjort nästan ingenting, haha. Så skönt med lov när man inte behöver göra något. Har bara försökt spela musik-låten, vilket gick helt okej. Sen spelade Jessica och jag först Yatzy och sen TP. Så längesen man spelade såna spel, haha. Sen kom reklamen idag också, men vi slipper sortera den för det var bara 2 saker, skönt :).

Här kommer i alla fall min nya jacka!


Köpte den på Intersport för 1200 kronor istället för 1600. Skönt att äntligen ha en vårjacka med huva, haha.


//Camilla

27 April

Hej! Det här är vad vi köpte igår!


En väska, köpt i 9an hos nån som bara stod där över dagen. Fanns jättemånga snygga väskor och alla kostade 130 kronor styck, vilket var jättebilligt. Ångrar nästan att jag inte köpte fler, haha.
Ett par rosa kortbyxor från Cubus som bara kostade 49 kronor!


En nagelbuffer eller vad det nu heter och ett Depend nagellack från Kicks. Det var allt vi hittade.


// Jessica

Gävle

Var som sagt till Gävle idag. Lite jobbigt att åka tåg och buss, men det gick väl bra :). Hittade nästan ingenting där heller, men lite saker blev det i alla fall. Kommer bilder på det imorgon :). Köpte även en vårjacka till mig från Intersport! En rosa :).

Åkte vid 8 imorse, kom fram till Gävle vid 10 och kom hem vid halv fem. Mamma trodde inte att vi skulle hitta, men det gjorde vi, haha ;).

Är lagom trött nu, fast jag sov framför tvn i Jessicas säng i en timme. Både Jessica och jag har jätteont i munnen, bara för att tandläkarn skulle spänna om en massa. Sen fick vi även veta idag att vi kommer få åtminstonde en tandställning till för att tänderna uppe och tänderna nere ska vara lika raka, kul...


//Camilla

Bollnäs

okej, det blev bollnäs idag iallafall. Åkte runt 4 tiden och kom hem nyss :) så nu ska jag duscha och sen titta på Desperate Housewives :))





Ringen är köpt på JC för 39kr


Läppbalsam från MNY nummer 159. Köpte den på lindex för cirka 30kr. Den jag har nu börjar ta slut hehe :)

Sen köpte jag Vaseline på Åhlens för 30kr också tror jag :)



Sen åt jag och en kompis middag där och som efterätt så åt hon kladdkaka och jag åt äppelpaj :)

Tyvärr så fanns tydligen inte Guldfynd i bollnäs :S jag som var så säker haha






//sanna

Take A Bite




Såhär ser jag ut idag, det är cirka 13 grader ute idag bara ;(
Strumpbyxor från lindex (5 pack), shorts och t-shirt från Gina Tricot. Halsband ifrån JC och ringen är ifrån kappahl.






//sanna

26 April

var meningen att jag skulle till bollnäs idag men så blev det inte, åker på fredag istället :P Nu sitter jag och äter macka och dricker juice. Sån där god nyttig macka med frön på och ost och gurka :D och lyssnar på musik haha!
Ska snart torka min bokhylla så mamma och jag slipper det sen när vi ska storstäda mitt rum :P

(om jga har tur skulle hon städa mitt rum medans jag shoppar på fredag) ;)





Jag bjuder på en liten bild på Adrian och mig också sen i förrgår som Jessica och Camilla knäppte :)









//sanna

Klockor

Såg att guldfynd hade jättebra priser på såna där färgglada klockor så tänkte ta bussen till bollnäs imorgon och köpa två st :))


Tänkte köpa den vita allra längst ner och den mörk lila som kostar 98kr eller den turkosa som kostar 98kr, har inte bestämt mig så vi får se vilken färg som finns haha :)



http://www.youtube.com/watch?v=y_-UiAwEgbQ
Det där är en video på en av mina favoritgrupper (The Saturdays) och dom har såna där klockor på sig i videon, sen är ju videon så somrig så det passar nu :D




//sanna

Småsaker

Det här var vad Camilla och jag fick igår av mamma! :)


Två förpackningar med sminkpenslar, en läppenna, dubbel krämögonskugga och stenar man ska sätta på ögonlocken.

Har suttit ute och på altan hela förmiddagen idag. Sen försvann solen så det blev kallt, så satte mig och läste och spelade sims istället ;).

Imorgon åker Camilla, mamma och jag tåg till Gävle för tandläkarn. Troligtvis blir det lite shopping också! :) Har åkt tåg två gånger tidigare, första gången slog blixten ner i spåret, andra gången så spöregnade det så det var säkert 10 cm med vatten på vägen, så får se hur det blir imorgon, haha!


// Jessica

25 April

Hej! Det är så fint väder idag så måste sätta mig ute så fort jag har bloggat klart!
Tänkte bara lägga ut en bild på hur mina naglar ser ut nu.


Har använt H&M's hello kitty. Köpte det för ungefär ett år sen så tror inte det finns kvar nu men.

//Camilla

Naglar

Målade mina naglar idag! :) Äntligen säger jag bara, haha. Använde Depend #225.


Blev lite utanför och så, men har inte hunnit tagit bort det än. Och på bilden har jag inget topplack, målade på det efteråt.

Camilla målade sina naglar idag hon med, men kan inte fota det, för kamerabatteriet är på laddning ;). Sen hittade mamma lite grejer nere i källaren i ett skåp som vi fick nu, som hon glömt att hon köpt, så det kommer det också upp bilder på! :)


// Jessica

Söndag

Har inte blivit så mycket bloggning för Jessica och mig. Vi har inte haft nåt att skriva och så har vi inte varit hemma, haha.

Nyss var i alla fall Jessica och jag till öjeparken med Sanna och Adrian :). Knäppte lite kort till foto i skolan och ska fortsätta imorn :).

Här är en jättesöt bild på Adrian!



//Camilla

3,2,1

Nu tänkte jag visa mina 3 absoluta favoritnagellack som jag har :)



3a kommer:

Sally Hansen "Yellow Kitty"

Ett jättehärligt pastell krämlack som ger en jämn yta på naglarna.
Perfekt för våren och sommaren!
I flaskan är det 14,7ml och jag köpte den för 119kr på Åhlens :)







nummer 2 är...

China Glaze "Sea Spray"


(jag vet att mina fingrar är torra)
Jag har det här nagellacket nu och älskar det!
Färgen är lite "Smutsblå". Det är lite dimmigt, en blanding av grått och blått.
Appliceringen tycker jag är lite svår eftersom penseln på China Glaze är ganska liten och det torkar snabbt. Men jag tycker att man får en ganska jämn yta iallafall :)
Jag köpte min på kicks för 99kr och det är 14ml i flaskan






Nummer 1 är....

Ingen större nyhet. O.P.I "The Show Must Go On"


Det är ett skimmrande lack som bländar i solen! Det ser orange,rött och ibland rosa ut. Älskar det här jättemycket verkligen! rekommenderar alla som letar efter en unik färg att köpa så är The Show Must Go On väldigt unik :)
Kostar 150kr på bl.a åhlens för 15ml









//sanna

23 April

Det är så varmt ute!! Jag satt ute för typ 30 minuter sedan och åt frukost och tyckte det va jättevarmt haha! väntar på att Adrian ska komma om typ 1 timme och sen ska han väl sova och sen tänkte jag, Jessica och Camilla ta ut Adrian till öje parken :D ska bli så kul :)


Min äldsta bror ringde nyss och fråga om mamma, pappa och jag ville komma på middag. Han och hans flickvän hade gjort varm smörgåstårta. Ska bli kul att få testa :D Adrian måste också följa med efetrsom han ska sova här till imogon haha :)





//sanna

The Show Must Go On

Igår målade jag naglarna med favoriten O.P.I- The Show Must Go On!
Mitt absoluta favoritlack alltså!! det är så snyggt!












//sanna

21 April

Idag har jag rensat ut garderoben, jag vaknade vid halv 11 och började vid 11 och var klar vid 12 halv 1 nåt tag! Sen gick jag ut och satte mig i solen, det va väl ungefär 25 grader i solen mot väggen haha! Jag höll på att dö. Fast jag satt och lyssnade på musik på mobilen så det va bara skönt^^

Sen när mamma och pappa kom hem från jobbet så åkte jag och pappa iväg och skulle hämta lite köksgrejer eftersom vi håller på och renoverar köket och sen åkte jag och mamma och handla :P

om nån timme så ska jag, Jessica och Camilla ut och gå :D




Jag längtar till nästa månad då mamma och pappa har lovat mig ett par reebok easytone skor :D
Jag testade ett par svarta i en affär och dom va så himla mjuka att gå i! nästa vecka så skulle dom få in ett par helrosa så jag hoppas dom finns kvar efter den 15e Maj då mamma och pappa får löning haha :)







//sanna

Skorna

Här kommer tre bilder på skorna vi fick av farmor! Hon hade massor av skor, men eftersom vi var i skolan så kunde inte vi välja, utan mamma valde 5 stycken hon trodde vi skulle gilla, men vi kunde bara ha tre av dom. Ändå är det storlek 40! Fast dom är lite stor också, haha.




Gillade stövlarna bäst :) Kom på när vi hade fotat dom två första att det vore mycket enklare att fota dom på golvet än på sängen, men jaja.



// Jessica

IB

JAG KOM IN PÅ IB!!! så härligt!! :D
meritpoängen man måste ha för att komma in där är 205 och jag har 245 :D
Nu längtas jag till första dagen men ändå inte haha! Jag känner ingen som ska gå där haha.. men äh :) det löser sig alltid ;)







Nu ska jag göra mig klar för miljögalan som vi har på skolan! Ska träffas på skolan kvart i 6 och klockan halv 7 kommer alla föräldrar och syskon och så :)






//sanna

20 April

Hej! Började 9 och slutade ungefär vid 11 idag, skönt! Men lite jobbigt var det ju när våran fysiklärare bara hade berättat för den andra delen av klassen att vi hade ett prov/test idag... De hade fått veta det i måndags, men såklart inte sagt nåt till oss. Vi fick veta det ungefär ½ minut innan provet började -.-'

När vi var på väg hem så satt det en groda helt still på vägen, men jag och Jessica började skrika och sprang runt den, haha. Hatar grodor! Sen när vi kom hem så hade mamma varit hos farmor och då hade hon skor som hon inte ville ha kvar, så mamma tog hem några åt oss. De var en storlek för stora, men vi sparade 3 par ändå, haha. De var ett par jättesnygga svarta stövlar med ungefär 8 cm klack! Haha, det skulle inte jag kunna ha i skolan. Då blir man ju längre än alla killar och det är inge kul ;).

Men nu ska jag göra religion.. Den ska vara klar imorgon så bäst att sätta fart!


//Camilla

19 April - Gårdagens outfit

Hej! Det blir visst en massa outfits på rad här, haha! Men har faktiskt inte haft något annat att blogga om. Idag hade vi i alla fall nationellaprov-talet. Gick helt okej faktiskt. Klarade mig på nästan 4½ minut. Sen hade vi även fysikprov och det gick nog också bra. Nu är det bara religionen kvar. Började skriva idag, och har drygt en sida, men är inte alls klar än. Ska skriva klart den imorgon.

Men här kommer i alla fall gårdagens outfit:

Tunika - Gina Tricot
Skärp - H&M (satt i en kjol från början)
Armband - Julklapp/present
Tights - Åhléns eller Lindex.

Vi slutar vid lunch imorgon, så skönt! :)


// Jessica

Dagens outfit

Här kommer min dagens outfit!


Skjorta - Ellos
Linne - Gina Tricot
Skärp - H&M
Ring - JC
Strumpbyxor - H&M

Blev väldigt likt den förra "dagens outfit" jag la ut, haha.


//Camilla

Sommaroutfit

Satte ihop en sommaroutfit alldeles nyss.


Linne - H&M 69.50:-
Bikiniöverdel - Lindex 99:-
Jeansshorts - Gina Tricot 149:-
Örhängen - Style By Tyra 39:-
Skor - Lindex 149:-
Armband - Topshop £15.00 (ungefär 154:-)


// Jessica

Dagens Outfit

Såhär ser min nya tröja ut som jag köpte i lördags:



Har på mig min nya ring också :)





Idag fick jag min skolavslutningsklänning som jag har beställt från ellos (tror jag att det var) Halens, Och en till tröja jag beställt :)
Visar dom antagligen imorgon!






//sanna

18 April

Idag fick vi sluta 11.40 och lika imorgon med :D härligt! 
Efter skolan gick jag och en kompis hem till henne och tittade mest på tv men vi åt också ganska mycket joll haha :P


Igår målade jag naglarna med mitt nya nagellack Sally Hansen "Yellow Kitty"

Älskar det verkligen! Lite ovanligt med gult men det här är så vårigt/somrigt! En jämn yta fick man också :D Ska nog måla dom gula till jag ska till Paris nästa månad så ska jag måla några andra färger innan :)






//sanna

Shopping

Har inte haft tid att blogga den senaste tiden. eftersom att jag var sjuk för två veckor sedan i två veckor så har jag missat ganska mycket men nu har jag kommit ikapp :)

Igår slutade min pappa jobba vid 12 och sen åkte vi till Bollnäs, först till stan och shoppade lite och sen åt vi på restaurang och sen hämtade vi upp Adrian för han skulle sova här tills idag och när vi kom hem vid 6 tiden så gick jag och Adrian till en park och gungade lite :) och idag gick vi dit igen fast mamma följde med och vi åkte rutschkana och lekte i sandlåda och så :) det har varit jättevarmt den här helgen.

Igår när jag vaknade vid halv 11 så var det 27 grader i solen mot väggen!
idag har det väl varit runt 15-18 grader på eftermiddagen :)


nu tänkte jag tänkte visa vad jag köpte igår:


En balsamspray på Willys, den kostade runt 29kr och luktar jättegott :)
det fanns en lila med så jag ska köpa den nästa gång och se vilken som e bäst ;)
200ml.

Duschpeeling från Åhlens. testade den igår innan jag gick och lade mig och den är jättebra och kostar bara 39kr :)) det är 150ml.

en ring som jag köpte på Kappahl :) 49,50 kostade den :)
Den matchar jättesnyggt med min nya tröja :)

jag ÄLSKAR den, jag ska ha på mig den imorgon så jag tar ett kort då när jag kommer hem från skolan :)
Den kostar 199 på Kappahl :)

Sist men inte minst så köpte jag ett nagellack som jag har velat haft så himla länge! jag har längtat att åka till bollnäs för jag har velat haft det här nagellacket. Det är Sally Hansen Yellow Kitty :) Det kostar 119kr på Åhlens




Den här veckan har vi det väldigt lugnt. Vi kanske får sluta tidigt imorgon för på SO:n och några andra lektioner håller vi på med miljötema och vi är klara med vårat arbete så vi kanske får sluta så fort vi har lagt in låten som vi skrivit och sjungit i studion bakom våran power point. På tisdag så börjar vi 9.15 och slutar vid lunch för det är studiedag och på onsdag har vi SO först på dagen (kanske får ledigt på den) och på slutet av dan 40 minuters biologi som vi också arbetar med miljötemat på. På kvällen så har vi själva miljögalan där alla visar upp sina miljöarbeten i gruppen man arbetat i och då får föräldrar och alla komma och på Torsdagen är vi lediga för vi har komp för kvällen innan och sen har vi LOV :D


Härlig vecka!






//sanna

Min nya dator!

Här kommer bilder på min nya dator! Kan inte använda den nu, har inget internet för internet-stickan som pappa beställde har inte kommit än.





//Camilla

17 April

Hej! idag blev Camilla och jag väckt av mamma klockan 11 då dom skulle åka till stugan och kolla om man kom fram, för vi ska snart dit med husvagnen! Men dom frågade inte oss om vi ville med...

Klev upp vid tolv och gick och åt frukost, och nu sitter vi här. Ska skriva lite på svenska talet och öva så vi kan det. Ska redovisa på tisdag. Ska göra religionen idag också, i alla fall det mesta av den. Den ska vara klar på torsdag, och så har vi fysikprov på tisdag, så måste öva till det med. Det är mycket nu! Men bloggar mer senare!


// Jessica

Bubbleroom.se

Hittade dessa snygga byxor på bubbleroom.se!


Helt perfekta! Kostar 449 kronor.


//Camilla

16 April

Blev ingen bloggning igår. Hade helt enkelt inte tid. Har fysiklabbprov på tisdag, och ska hålla svenska nationellatalet då och senast på torsdag ska vi lämna in en religions-uppgift. Men efter det är det påsklov så då blir det mycket bloggning! :)

Passar på att lägga upp en bild på jackan jag vann!



Egentligen ingen jacka jag skulle ha köpt för 1000 kronor, men nu när jag har den så gillar jag den ;)


// Jessica

H&M

Här kommer en outfit från H&M som jag precis satte ihop.



Såhär skulle jag vilja se ut i sommar! Hela outfiten kostar 377 kronor ;)



// Jessica

14 April

Hej! Idag hade vi nationella skriftligt prov. Man fick sitta i 6 timmar, tror jag satt i 3? Så fick sluta vid 12, skönt :). Efter det var mamma, Jessica och jag och letade jacka till mig på en sportaffär här, för Jessica har ju vunnit en. Men hittade ingen som passa. Så får leta i Gävle om 1½ vecka när Jessica och jag ska till tandläkarn :).

Här är i alla fall jackan vi köpte från Ellos för ett tag sen.



Använde vårjacka för första gången i år idag, så skönt!


//Camilla

13 April

Hej! Har inte haft tid att blogga tidigare idag. Slutade vid lunch, gick hem och somnade såklart. Mamma sa att hon väckte oss och att vi svarade "jaa" men vi sov då xD

Sen har jag nästan skrivit klart talet, och så tror jag att jag är klar med essän, så ska väl skicka in den snart. Sen hämtade pappa, Jessica och jag skärmen och högtalarna som hade kommit, och Jessicas jacka som hon vunnit. Kommer väl bilder på det nån gång. Sen imorn så kommer själva datorn, och internetstickan men pappa hinner inte hämta den så jag får nog internet som tidigast på lördag -.- kul då.

//Camilla


Gårdagens Outfit

Tänkte lägga upp en bild på kläderna jag hade igår.


Cardigan - Vero Moda
Tröja - Lindex
Jeans - Cubus
Armband - Present eller julklapp för något år sen.


Imorgon börjar vi nio och går till 11.40! :) En del av klassen ska hålla tal, men vi ska inte göra det förrns på tisdag, så är ledig från svenskalektionen imorn ;) På torsdag ska vi skriva nationella prov i sex timmar! Tur att man får ha med sig något att äta på i alla fall.



// Jessica

12 April

Idag ska jag på Franska möte klockan 6 och kvart över 7 är det Zumba :) Jag åker ju till Paris om exakt en månad :D Längtar! Har aldrig varit i en sån stor stad förut :))


Målade naglarna igår också:


Depend's 222 :)






//sanna

Dagens outfit

Här kommer en dagens outfit!


Skjorta - Ellos
Linne - Gina Tricot
Strumpbyxor - H&M
Armband - present


//Camilla

Nymålade naglar

Jag målade mina naglar samtidigt som Camilla igår, hehe, och såhär blev det! :)


Använde Depend #200 :)



// Jessica

11 April

Hej! Idag gick vi i skolan mellan kvart i 11 och 14. Riktigt skönt, haha. När vi kom hem så var mormor här. Hon hade stickat benvärmare till Jessica och mig! :)




//Camilla

Naglar

Målade nyss om mina naglar och nu ser de ut såhär!


Använde ett H&M nagellack som heter Bella's Choice och sen två rhinestones på båda ringfingrarna.


//Camilla

Milkshake!

Medan Camilla och jag satt och målade naglarna nyss så var mamma snäll och gjorde milkshake åt oss! :)


Jordgubbar, mjölk och glass, mums!!


// Jessica

10 April

Hej! Blev ingen bloggning för varken Jessica, Sanna eller mig igår. Hade absolut ingenting att skriva om...
Idag så var det meningen att jag skulle skriva klart talet, men skrev bara några rader, sen har jag ingen aning om vad jag ska skriva, haha. Hoppas vi inte ska redovisa det snart..

Ikväll vet jag inte vad som händer. Kanske kolla på ett DH-avsnitt?


//Camilla

3 snygga från Gina Tricot

Hittade tre snygga tröjor som jag skulle vilja ha!






// Jessica

dagens












//sanna

8 April

Idag hade vi nationella prov i Engelska och jag tror det gick bra :))
Hade även redovisning i bild arbete (man skulle vara 4st i ett rum med en kamera och prata) sista timmen. Och efter skolan hade jag utvecklingssamtal :P


Såhär målade jag mina naglar igår:










//sanna

H&M och ellos

Här kommer sakerna vi beställde från H&M och Ellos.


Skjorta, Ellos 95kronor.


Tröja H&M 149 kronor, fast det var 10% rabatt så vet inte vad den kosta, haha. Inte syns det så mycket vad det är heller.


Den tröjan är det i alla fall :) Väntar på shortsen också, haha.


//Camilla

7 April

Hej! Det blev visst ingen bloggning igår. Var ledig, så mamma, Camilla och jag skjutsade massa saker till Erikshjälpen och köpte lite böcker. Sen så kommer jag inte ihåg vad vi gjorde mer på dan, haha. Men på kvällen var vi i alla fall på Black Swan!



Den var riktigt bra! I början tyckte jag den var lite seg, men när man väl kom in i handlingen så var den bra :). Snart går Water For Elephants på bio, den vill jag också se, haha! :)

Lite senare kommer nog bilder på resten av kläderna vi beställde från Ellos och H&M.

Har matteprov imorgon, och känner mig lite osäker över det, men får hoppas att det går bra i alla fall! :)



// Jessica

Eclipse

Nu ska Camilla och jag gå och kolla på Eclipse! :)



Har inte sett den sen vi var på bio på den i augusti eller nåt, haha! Och kollade på New Moon för ett tag sen, så det vore ju bra att kolla på den här medan man kommer ihåg vad den handla om ;)

Bloggar kanske mer senare, är som sagt ledig imorgon^^.



// Jessica

Ellosväska och H&Mtröja

Här kommer i alla fall bilder på tre av sakerna som var i paketen!


Väska från Ellos, kostade 299 kronor på rea!


Tubtopp från H&M, 49.50. Syns kanske inte men det är i alla fall en sån här:





Bodyspray vanilj och äpple, 29.50 kronor. Från H&M.

Resten kommer nån annan gång, haha.


//Camilla

Naglar

Igår fixade jag naglarna och jag blev ganska nöjd :) Hade svårt att bestämma mig hur jag ville ha det så jämt när det blir så så brukar jag göra tippar med nån rolig detalj :)




Nu ska jag göra de tre sista frågorna på miljögrejset. Har hållt på med matte i 3 timmar nu haha..






//sanna

5 April

Hej! Har precis provat alla kläder som vi beställt från Ellos och H&M. Mamma hämtade ut paketet lite tidigare idag. Kunde ha allt, så visar bilder när vi kommer hem från skolan troligtvis. Skulle egentligen ha gått mellan 13.40-15.45, men en tjej som vi är i samma grupp som på musiken är sjuk, så vi går bara mellan 13.40-14.50, haha! Förra veckan var också så här, och den här kommer vara det fram till fredag ;).

Imorgon är vi ledig för vi har studiedag! :) Så vi ska till Erikshjälpen och lämna lite grejer, sen ska vi på bibblan, och sen på kvällen så ska Sanna och vi på bio! :) Ska se Black Swan :)


// Jessica

Gina Tricot

Så snygga!


Älskar sån här typ av tröja, har några liknande :)


//Camilla

Halens

Jag beställde 4 grejer från Halens men två av sakerna skulle komma senare i April :)




ÄLSKAR den här, den är ganska kort och väldigt somrig! Längtar att ha den till shorts i sommar :D Men den e fin i tights och linne i slutet av april eller i maj också :)

Den här var lite stor men tror jag ska behålla den iallafall för överdrivet stor är den inte så :)
Jättefin tunika tycker jag :)







//sanna

Benvärmare från Lindex

För ett tag sedan köpte Camilla och jag ett par benvärmare på Lindex på rea för 30 kronor. Hade använt benvärmare bara en gång tidigare, men tycker det är så snyggt! Speciellt till leggings och stövlar där kanten bara kikar fram lite grann över skon ;).


Såhär hade jag! Dock syntes inte strumporna, haha!



// Jessica

Måndag

Hej! Idag gick vi i skolan mellan kvart i 11 och kvart i 2, haha. Sen när Jessica och jag kom hem så satte vi oss på altan och åt och läste för det var 30 grader varmt där inne! Så skönt. Fast det blev kallt nästan på engång haha. Sen var jag till tandläkarn. Polerade tänderna och skrapade tandsten, igen.. Under en månads tid så har jag både skrapat tandsten och polerat tänderna 3 gånger! Känns onödigt. Ska till tandläkarn en gång i månaden här, sen så är det även var 6e vecka i Gävle, plus en annan tandläkare i Gävle -.- Men nu ska jag i alla fall inte till den andra tandläkarn så ofta.

Paketen från H&M och Ellos har kommit idag! Men mamma ska inte hämta dom förrns imorgon. Så kommer väl antagligen bilder nån gång snart :).

Imorn går vi i skolan mellan 13.40-15.45, haha. Första lektionen behövde vi inte komma på, utan läraren skulle mejla oss uppgiften. Sen blev fysiken inställd och våran svenska och engelskalärare är i Frankrike med några elever, så vi ska ha matte på engelskalektionen och sen musik. Skön skoldag! Sen är vi ledig på onsdag, haha. Då ska mamma, Jessica och jag till Erikshjälpen och kanske biblioteket för jag läste precis ut min bok, hehe. Bokmal! xD


//Camilla

Valbo

Tänkte visa vad jag köpte i valbo för två veckor sedan!



China Glaze Sea Spray

T-shirt från Gina Tricot 50kr :)

Gina tricot, kommer inte ihåg hur mycket den kostade

Kofta också från Gina Tricot. Jag hade på mig den idag :))


Kom ihåg nu att jag köpte ett par bruna tights också. Såna där tjocka svarta som nästan alla har ;P




Det var allt jag köpte eftersom jag hade 39 graders feber så var jag inte direkt på shopping humör utan ville bara gå till bilen och åka 2 timmar hem haha :)





//sanna

4 April

Första skoldagen klar. Den gick bra faktiskt. Jag hade saknat mina vänner och dom var glad att jag är tillbaka :) Lärarna verkar glada med, speciellt engelska läraren som sa: Men sanna.. är du frisk nu? jag har ju saknat dig ja.. haha :)

Har gjort 13 uppgifter i matten och jag har gjort ett miljötema arbete :) eller två arbeten faktiskt. Det första är 12 ord som tex Försurning, Växthuseffekten och fossila bränslen. Man ska förklara vad dom är och gärna ha med en bild :) Jag har bara 3 ord kvar nu, alla andra blev klar för 2 veckor sedan men men ;)
Det går iallafall fort att göra det. Det andra arbetet är att man ska berätta vad man gör för miljön. Till exempel jag har skrivit att jag inte försöker duscha så länge, att jag alltid går till och från skolan och några fler saker :)
Och jag har arbetat hela tiden förutom när vi hade rast sen klockan 8.25 så nu är jag glad att jag är klar för dagen :)




Slänger in en dagens outfit också :)

Köpte koftan i Valbo fredagen för två veckor sedan :)







//sanna

Mina naglar

Såhär ser mina naglar ut nu! Målade dit rött där det hade slitits bort och sen Isadoras svarta Graffiti nagellack över det.


Gillade det verkligen inte så målar nog om snart. Hatar att det blev olika tjockt fast jag vet att jag gjorde lika på alla naglar. -.-


//Camilla

Lotus

Ville bara visa en bild på en av mina brorsors flickväns hund Lotus :)



Han e så söt haha. Han kom upp till mitt rum typ 5 gånger och följde efter mig överallt haha :)






//sanna

Är med och tävlar!

Jag är med och tävlar hos Killercolours om ett set med 9 produkter från MAD Minerals. Var med och tävla här du med!




//Camilla

Fotoram

Strax innan/efter jul så gav jag pappa en ram och ett foto som jag bad han fixa, eftersom det behövdes klippas för att få plats. Och idag så har han fixat det! (Bättre sent än aldrig, hehe).


På bilden är det jag och Camilla då vi konfirmerade oss i 8an.



// Jessica

Naglar

Mina naglar ser ut såhär just nu

Tipparna är från ett nagellack jag köpte på Dollar Store för 10kr. Jag tycker det är jättefint och ibland ser det guld ut :)






//sanna

Shine a light

Tidigare idag kom mamma upp med två blusar som hon hade innan hon fick oss. Jätteskrynklig, haha, men en av dom var riktigt söt, så den ska vi få! :) den andra var gul, och inte riktigt våran färg om man säger så... Den var riktigt påskgul med blommor på XD. Hon skulle bara stryka den ena så skulle vi få den :) Knäpper kort när vi får den :) Kommer använda ett skärp i midjan, för den var lite stor.

Sen så kommer nog Ellos-paketet den här veckan också! :) Och några saker från H&M så det blir väl bilder på det med ;). Med ellospaketet kommer det komma en beige jättesnygg väska! :D Behöver verkligen en ny. Sen var det även en skjorta, en bikini överdel (ännu en, haha) och en jacka :) från H&M var det en vit tubtop, för den svarta fanns inte, och jeansshorts, en tröja och en bodyspray :) Kommer inte ihåg om det var nå mer, haha.


Tröjan och shortsen vi beställde! :)


// Jessica


I'm back

Jag är tillbaka!
Jag har haft 38-40,50 graders feber i 2 veckor nu. Det ändå jag har gjort är att titta på tv och sovit haha. Varit till doktorn 2 ggr också och jag hade tydligen överluftvägsinfektion :P
Var ute igår för första gången på två veckor (förutom när jag gick in och ut ur bilen till doktorn)
Jag har missat så otroligt mycket de här två veckorna så den här veckan ska jag bara plugga.. :(

Jag blev sjuk på onsdag kväll för två veckor sedan (nästan 3) och sen var jag till skolan på torsdagen, dog nästan. Och sen var vi till valbo på fredagen och jag orkade knappt gå runt så jag köpte inte så mycket men lite grann blev det väl :)

Bilder kommer imorgon på kläderna :)

Nu kom min brors flickvän och hennes hund terrier som heter lotus :D





//sanna

3 April

Hej! Vaknade idag vid halv 10 ungefär men låg kvar i sängen länge för jag orkade inte kliva upp, haha. Idag ska jag försöka skriva lite på talet till svenska nationella och så ska jag försöka skriva lite på essän också. Orkar bara inte göra det nu, så ska göra det senare.

Nyss tog Jessica och jag äntligen bort plancherna vi hade på dörrarna! Har haft dom sen 8an så.. ;). Nu ser mitt rum mycket större ut, haha.

//Camilla

2 April

Hej! Idag så klev vi upp klockan 9 som varje lördag. Lite jobbigt är det ju, men vi får ju pengar för det ;) Sover alltid nån timme när vi kom hem. Sen rensade vi ut massa skor från garderoben i hallen. Och det var inte lite skor där inne heller, haha! Det var säkert 40 par där inne. Tur att inte alla var Camillas och mina ;). Var tvungen slänga mina rosa skor :( Sulan hade spruckit över hela gummisulan. Nu måste jag köpa nya rosa.


Hade ingen bättre bild på dom, haha.. Dom är från ellos, köpte dom för 3 år sen och nu har dom inte samma rosa kvar längre.



// Jessica

Klippning - före & efter

Såhär såg Camilla och jag ut före klippningen:


Ser lite trötta ut, haha! Camilla till vänster och jag till höger.


Och efter klippningen och färgningen:

Lite skillnad haha ;) Dock har hon fluffat upp våra hår hur mycket som helst, och lockat Camillas xD.


Camillas färg :)


Jag, tagen utan blixt. Annars syntes inte slingorna, hehe.


// Jessica


Dagens outfit

Detta hade jag på mig idag. Älskar den här skjortan, haha.


Skjorta - Ellos
Linne - Lindex
Jeans - Lager 157

Tur att Jessica och jag har köpt en till likadan skjorta fast en svart ;). Köpte den på rea så den kostade bara 95kr! Hur billigt som helst!


//Camilla

Hårtork

Pappa berättade igår att Elektra firar 10 år (tror jag, haha) så dom rea ut lite saker. Så mamma åkte dit och köpte en hårtork för 49 kronor istället för 199! Jättebilligt ju :)


Som ni kanske ser är det en resehårtork, alltså en lite mindre. Men billigt i alla fall ju ;). Har inte hunnit testa den än.

Snart kommer lite bilder upp på hur Camilla och jag har klippt och färga håret och Camillas kläder idag.


// Jessica

1 April

Hej! Idag är det första april, tiden går ju jättefort! Tyckte nyss att det blev mars, haha! Ska som sagt till skolan vid 10 och jobba lite med nationella prov talet. Sen äta och sen hem. Klockan 2 ska vi klippa oss och färga håret! :) Det behövs verkligen. Har inte klippt oss sen november, hehe.

Men nu ska vi spela sims, haha. Vet inte om vi hinner blogga innan vi åker till Bollnäs, men det ser vi väl då.



// Jessica

RSS 2.0