IB

Imorgon börjar skolan, i år känner jag mig faktiskt som att det nästan inte gör nåt. visst kommer det bli super jobbigt och kliva upp väldigt tidigt för att hinna med bussen som går en timme innan vi börjar varje dag, plus att det tar 40 minuter att åka till skolan också haha. Men det kanske det är värt. Jag är suuuuper nervös inför imorgon men jag är fortfarande jätteglad! :D


Har varit upptagen med att passa Adrian igår och idag så därför har det inte blivit några blogginlägg från min del!




på bilden är de 6 ämnena man har på IB. 1: Language, (English A and self taught.) asså man pratar engelska på varje lektion, tror att svenska också är med där eller nåt. 2: Second Language, (Spanish, English, French). 3: Individuals and society, (Economics and history). Alltså man väljer ett av dom 2. 4:Experimental sciences (Biology, Chemistry, Physics) där väljer man också ett av dom 3 att plugga. 5: Mathematics. 6: The Arts/Electives (art, film sen kanske något mer, eller så får man välja något i grupp 3 eller 4 om man vill) :)





Berättar imorgon hur första dagen gick!!





//sanna

Kommentarer
Postat av: angelica

sv taack! :)

2011-08-22 @ 13:52:37
URL: http://angelicacarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0