Julfrågor

Hittade en liten rolig grej på en blogg så tänkte svara på det jag med :)

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka 
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge - Få
Hemma
- Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta gran
Arne Weise - Ernst 

Ska Ernst vara julvärd i år?? :O

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Först så kommer farmor hit så äter vi lunch här och öppnar lite paket och kollar på Kalle Anka. Sen åker vi till våran moster och öppnar resten av paketen där och äter riktig julmat :D
Vad önskar du dig i julklapp?
Mest önskar jag mig en fjärrutlösare.
Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
De gamla sakerna, typ Robin Hood och Piff och Puff! Tycker inte om att dom har massa nya man aldrig hört talas om..
Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja.
Har du firat jul utomlands någongång?
Nej, har knappt varit  utomlands, haha!
Vilket jullåt är den bästa?
Last Christmas - Busted, Hark The Herold - Busted och Aly & AJ's julskiva gillar jag!
Vilken julfilm är den bästa?
Måste nästan säga Tomten är far till alla barnen, haha.
Har du varit Lucia någongång?
På dagis haha :)
Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Jag kommer inte på något speciellt, dom flesta jular brukar se likadana ut, haha :) Men ett år som jag minns extra väl är när vi firade jul här hemma hos oss när vi var mindre, och för första gången skulle vi inte ha någon tomte. Men precis när jag och Camilla skulle dela ut julklapparna, så kom det en tomte och plingade på dörren! Det var nån som pappa kände, så han delade ut julklapparna. Vi vet fortfarande inte vem det var, haha...


Kopiera gärna den här och lägg upp den på era bloggar! Sen får ni gärna länka det hit så jag får läsa dom :)


Jättesöt bild från Weheartit.


// Jessica

Kommentarer
Postat av: MADDISENJ

tack tjejen. vad gör du ikväll?

2011-12-22 @ 20:38:47
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Saragunmarie

Sv; Tack :) Ja, leggingsen e så sköna :)

2011-12-22 @ 20:53:49
URL: http://saragunmarie.blogspot.com
Postat av: Anonym

2011-12-22 @ 22:47:44
Postat av: Anonym

hejsan! vinnaren av en produkt från stockholmsgruppen är dragen, här hittar du den:

http://hannalovisasol.se/2011/december/filmtips.html#comment



och här är nya omgången:

http://hannalovisasol.se/2011/december/julkalender-dag-22.html#comment

2011-12-22 @ 22:47:54
Postat av: K

jag svarar ;)

2011-12-23 @ 17:16:27
URL: http://whatyouknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0