28 Februari

Hej!
Jag har varit alltför upptagen de senaste dagarna så jag har inte kunat blogga. Adrian sov över i helgen och han har precis börjat gått ganska mycket så det var bara att springa efter hela tiden haha :D

Idag redovisade jag och en kompis på SO:n om I och U land. I varje grupp så var man 2 eller 3 och man skulle välja ett I och ett U land i gruppen och ingen i klassen skulle ha lika. Vi hade Storbritannien som I-land och Kenya som U-land :)
Sen efter skolan så var det meningen att jag och en annan kompis ifrån Franska klassen skulle ut och sälja New Body. (underkläder, strumpor och sånt) men det blev inget med det så i typ2-3 timmar har jag suttit och gjort klart en kemi bok om syror och baser som ska vara klar på onsdag. Man ska skriva massa saker om det vi har lärt oss om just syror och baser och lärarn har skrivit upp lite punkter som vi ska ha med. Sen så tror jag vi ska ha matte prov eller ett test på Procent och ett litet test på kemi. På Torsdag ska vi också ha en provlabboration. Man får 4 karameller, vanligt vatten, tugummi och tandkräm. Man ska göra en labboration och se vilken godis som är värst i PH-värde och om man kan göra något för att det inte ska fräta på tänderna.


Lycka till till mig!






//sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0