Klockan från Ellos

Beställde ju som sagt en jättesnygg klocka från Ellos för ett tag sen och fick hem det i lördags. Använde den för första gången idag, och ställde den 5 minuter före, bara för att. När jag sen kollar på klockan på lunchen går den en kvart efter! Och markeringen vid 12 har ramlat av :S Ska skicka tillbaka den imorgon.



Skräpsaker!


// Jessica

Dagens outfit

Här kommer en dagens outfit. Var rätt längesen sist.


Kofta - Cellbes
Tröja - Lindex
Jeans - Cubus
Halsband - Dollarstore


//Camilla

Mina naglar

Målade mina naglar igår, och sådär jättebra blev det ju inte, haha. Men såhär blev det i alla fall.


Det svarta nagellacket är verkligen jättebra! Köpte det på Only eller Vero Moda strax före jul. Man behöver inte mer än ett lager för att det ska täcka.


// Jessica

Måndag

Idag gick vi i skolan mellan 8-14. Sen när vi kom hem var vi helt slut, haha. Var även hos tandläkarn idag. Skrapade tandsten och polerade och så. Har lite ont i tänderna nu.. På programmeringen så började vi "leka" i flash. Det är tydligen det enda vi ska göra. Så kanske byter till c++ istället. Våran lärare hade tydligen sagt till en annan lärare som berättade för oss att han ville att Jessica, Madde och jag skulle ha valt c++ istället, för vi var bra på det, haha.

Var egentligen meningen att vi skulle träffa Johanna nu, men hon kunde inte så vi får ta det en annan dag! Har ju matteprov på torsdag så satt och räknade med det nyss. Om någon här vet hur ((a+b)(a-b))^2 blir a^4 -2a^2*b^2 + b^4 så får ni gärna förklara, haha xD

//Camilla

är med och tävlar..

Jag är med och tävlar om:
4 Depend lack
1 nagellack från lovie
1 nagellack från H&M
2 rhinestones snurror
plus en hemlig present!


Va med och tävla ni med :)


http://emeliewingren.blogg.se/2011/january/tavling-1.html#comment






//sanna

Dagens outfit

Såhär ser dagens outfit ut







//sanna

31 Januari 2011

För exakt ett år sedan så var det söndag och även dagen då jag träffade Adrian för första gången. Jag har träffat honom nästan varenda vecka sen dess. Man kan nog ändå säga att jag har träffat honom varenda helg hela året från 31 Januari 2010 eftersom i sommras träffade jag honom flera ggr i veckan haha!



Såhär såg han ut för exakt ett år sedan:


En liten 3015 gram pojke som bara sov nästan hela dagen! Som man tyckte var tung att hålla i för länge.


På hans födelsedag såg han ut såhär:




Nu är han en 10 kilos ettåring och lär sig snart att gå. Skulle ha tänkt för ett år sedan att jag inte ska klaga över hur tung han va då hahah! men vilket härligt år det har varit!



Min lilla prins <3




//sanna

Söndag

Idag vaknade jag vid 12 vilket inte var så konstigt eftersom jag la mig vid 3 för vi hade främmande till 2-halv 3. Lagom trött idag..! Det enda jag har gjort idag är att renskriva svenskan typ och duschat.

Just nu sitter Jessica och målar naglarna. Vill också måla mina, haha. Men hinner nog inte före torsdag och då slutar vi halv 4.. Tror jag testar pandor nästa gång ;).

På torsdag har vi matteprov, så jag hoppas det går bra.

Nu väntar jag på att Jessica ska måla klart så att vi kan äta tårta nån gång, haha! Chokladtårta om jag fatta rätt^^

//Camilla

O.P.I Teal The Cows Come Home

Igår kväll målade jag naglarna med mitt nya lack O.P.I Teal The Cows Come Home samt använde konad platta M78






O.P.I Teal The Cows Come Home är väldigt lik MNY's nummer 657
Jag vet inte hur jag känner för O.P.I's borstar, tror jag gillar dom ganska mycket haha.
Borstarna är ganska tjocka och jag gillar ganska tjocka men det gäller att man är försiktig när man målar naglarna så att det inte kommer utanför. Men O.P.I är mitt favoritmärke som jag har provat än så länge!

Väldigt konstigt att jag inte har en enda Isadora nagellack förutom grafitti nails och deras matte top coat. Men det är dyrare än O.P.I eftersom flaskan på Isadora är 6ml och kostar 69kr. om man skulle köpa två Isadora flaskor skulle man få 12 ml för priset 138. Man får 15ml O.P.I för 150kr.




//sanna

30 januari

Idag vaknade jag vid typ tjugo i tolv och läste lite sen gick jag ner och åt frukost eller lunch eller nåt haha!
Mina föräldrar och min bror åkte till bollnäs idag också för min bror måste köpa ett matbord haha!

Men se här vad tomt det är i min brors rum haha, Det ekar där inne.

de enda grejerna kvar i hans rum




Vi ska göra ett litet vardagsrum där, byta tapeter, köpa en till tv och soffa och så så jag får ett eget vardagsrum och badrum haha :)

Jag får ju nästan en egen lägenhet förutom att jag inte får ett eget kök eller egen dusch haha
mitt badrum är väldigt litet så det får bara plats toalett och ett handfat haha




//sanna

Make-up

Förlåt för en sån otroligt tråkig bild men jag hann bara knäppa min make-up på morgonen på fredagen och lyset är "varmt" så att säga så inte det bästa fotoljuset. Jag hann aldrig knäppa ett kort på sminket efter skolan i fredags för jag hjälpte min bror att flytta hela dagen från när jag kom hem från skolan till typ 6.








//sanna

Köpt!

Innan vi åkte till min syster för att fira Adrian så åkte vi och shoppade lite och här kommer bilder på det jag köpte:


Bommulls pads eller jag vet inte vad dom heter xD
6 nagellack
ögonfransböjare
en brun mascara
en viva la diva ögonskuggspalett
+ en plattång eftersom min bror tog med sig den vi delade på igår när han flyttade hemifrån xD

ZTIZ nagellack
nr 384
nr 359
nr 373

nr 232
nr 365

köpte också ett O.P.I nagellack
Det heter "Teal The Cows Come Home"
Någon som vet ifrån vilken kollektion?


Plattången, köpte den på Jysk för 75kr haha

Ögonfransböjaren

följde med två såna där gummi grejer också :)

Viva La Diva Paletten






ZTIZ nagellacken kostade 10kr styck på Dollar Store
O.P.I nagellacket är köpt på åhlens för 150kr
Mascaran köpt på Dollar Store för 20kr
ögonfransböjaren köpt på Dollar store för 20kr
Plattången köpt på jysk för 75kr
Ögonskuggspaletten köpt på Åhlens för 179 eller nåt sånt =)

Blev en väldigt lyckad dag tycker jag!




//sanna

ADRIANS FÖDELSEDAG!

HERRE MIN GUD!!! är Adrian verkligen 1 år idag?? det här året har gått så himla fort och har varit så bra pågrund av att Adrian har varit här. Han hade två bilder i ljusnan (våran dagstidning här i Edsbyn) en som min syster (alltså Adrian's mamma) och hans pappa och halvbror hade namnen under och en som jag, mamma, pappa mina två brorsor och min äldsta brorsas flickvän :)

Här får ni lite bilder på födelsedagsbarnet!












Filmade också ett litet klipp när han började äta tårta men jag vill inte ladda upp det på youtube så jag kan inte visa det här heller!



//sanna

Ellos

Som Camilla skrev nyss så fick vi Ellospaketet idag. Så här kommer en bild på det som var i.


Det syns inte ens vad de är på bilden, haha! Det ljusblå är en jeansjacka, det svarta är ett par shorts och längst ner på bilden är en väldigt stor armbandsklocka.



Den längst ner är en normalstor klocka, haha. Den stora är lika stor som min handled! XD
Och vi hade inte ställt om klockan på bilden heller, därför dom visar olika...


// Jessica

29 Januari

Hej! Idag tog det bara 2½ timme att dela ut reklamen, haha. Mycket bättre än förra gången. Bättre väder var det också. -4 grader idag, sist var det snöväder plus att det blåste iskallt!

Efter vi hade delat ut reklam så somnade Jessica och jag på hennes säng, medan vi kollade på Gustav, igen.. Fortsatte kolla där vi sluta igår, eftersom vi somnade då också..

Egentligen har vi inte gjort så mkt mer idag. Nyss kom de som ska fira pappa och sjöng "jag må han leva" när han öppnade dörren, lät lite kul, haha.

Nu har vi i alla fall fått kläderna från ellos, dom kommer väl upp senare.


//Camilla

Fredag

Äntligen är det fredag, haha. Känns som om den här veckan har varit jättelång. Imorgon ska Camilla och jag ut och dela reklam igen. Hoppas det går fortare den här gången, haha. Men nu vet vi ju vilka hus det är och så. Den här gången är det 5 olika reklamblad, istället för 3. Alltihopa väger 52 kg. Och jag som redan har träningsvärk, haha! Hade skridskor igår och av nån konstig anledning har jag jätteont i magmusklerna. Kan inte böja mig framåt eller skratta eller nåt utan att det gör ont. Sen har jag ett blåmärke över hela högra knät och över nästan hela vänstra.

Sen imorgon ska mamma hämta ellospaketet som kommit! Har beställt lite sommarkläder, hehe. Och sen senare på kvällen får vi främmande för pappa fyllde år i onsdags och så kommer Sanna! :) Tror vi skulle kolla på Shutter Island.

Här kommer i alla fall ett litet kollage som Camilla och jag gjorde nyss. En massa snygga klänningar från Asos.com!


Jag förstår inte hur bilden kan bli så liten! Bara här på bloggen, när man kollar på bilden som den är sparad så är den normalstor. Men aja, hoppas det syns i alla fall.


// Jessica

28 Januari

Hej! Idag gick vi i skolan mellan 8.30-13.00. Började med foto. Då skulle man egentligen vara klar med korten vi skulle ha knäppt förra veckan, men eftersom nästan ingen var det så är det tills nästa fredag istället. Kul att man inte har nåt att göra nästa lektion eftersom man stressa att knäppa alla kort... Sen hade vi svenska och fortsatte skriva på krönikan. Blev inte klar så måste göra det i helgen. Och sen hade vi programmeringsprov. Tror det gick ganska bra. Förutom sista uppgiften som vi inte hade jobbat med, kul att det enda man glömde va ett "int" innan man skrev en sak -.-' Jessica gjorde precis samma fel som mig, haha.

Har sån träningsvärk idag efter bandyn igår så har gått och klagat hela dan typ, hehe. Alldeles nyss så satt Jessica och jag och sorterade reklam som vi ska dela ut imorgon.

Nu ska vi läsa lite bloggar och så.


//Camilla

Tips - Torrshampoo

Tänkte tipsa om ett torrshampoo som jag tycker är jättebra!


Köpte detta där Jessica och jag klipper oss i Bollnäs. Använder det jätteofta! Är egentligen bara för blont hår, men Jessica brukar använda det i sitt mörka också. Hennes hår brukar bli lite matt, men inte mitt, eftersom det är nästan blont.

//Camilla

Lite julklappskläder

Här är lite kläder som Camilla och jag har fått i julklapp som vi inte hunnit visa än.


Linne från Gina Tricot. Halsbandet är också nytt, julklapp.



Jeanskjol från Halens.



Skjorta från Halens den också.


Har fler kläder som inte är fotad ännu, har inte använt dom än, haha. Så det kommer väl kanske nån gång :)


// Jessica

Torsdag

Idag började vi i skolan 9.40, riktigt skönt! Gick till halv 4, och jag och Jessica vann en CAD-tävling så vi fick godis, haha. Vi som knappt får äta nåt för tandställningen.. Men det går nog i ändå ;).
Efter skolan så har vi knäppt lite kort till foto imorgon och kollat på ett DH avsnitt. Våran moster ska snart komma med 3e säsongen, har bara 2 avsnitt kvar på andra, haha.

Ska läsa lite bloggar och lite programmering sen också. Tur att både foto och programmeringen ska göras imorgon så är det över sen!


//Camilla

Make-up; Green Sky

Idag kände jag mig för att göra en grön och blå sminkning så här är en bild
eller två bilder








//sanna

27 Januari

Kan inte fatta att det är bara 2 dagar kvar till Adrian fyller 1 år. Förra året va det en onsdag nu för Adrian föddes en fredag :P kommer ihåg ALLT haha

Idag slutade vi vid 3 så fick sluta tio minuter tidigare, när jag kom hem blev jag sugen på kladdkaka så efter maten nu gjorde jag en kladdkaka som jag åt varm med hallon och vanilj glass











//sanna

Onsdag

Idag fyller pappa år, så det har inte blivit någon bloggning. Direkt efter skolan så skyndade vi oss hem för att knäppa kort på Sanna till foto A :). Ska knäppa lite mer bilder till foto imorn, men det skulle vara produktfoto och konstfoto. Så vet inte riktigt hur det blir, men men!

Har ätit hur mycket som helst idag, haha. Först exotisk planka och sen tårta, så mår lite illa, hehe.
Det blir ingen riktig bloggning för Jessica och mig förrns efter fredag, eftersom vi har programmeringsprov då, plus inlämning av både foto och svenska krönikan.. Så måste prioritera det före..


Här är tårtan :) Mamma ville att det skulle stå 50 år men det ville inte pappa, haha.


//Camilla


Tävling

Jag vet att det har blivit lite tjatit med Depend nu.. haha det blir 3e inlägget i rad om Depend haha


Men nu är jag med och tävlar om mina 3 favoritdepend vårlack

Länken till tävlingen finns här:
http://ninakaufmann.blogg.se/2011/january/vinn-varens-snygga-lacker-fran-depend.html

och den som vill kan gå in på Depends hemsida för att kolla lite :)

www.Depend.se







//sanna

Uppdatering Depend

Har hittat en ännu större bild på vårkollektionen så som tur är så släpps inte bara 12 färger. Men vissa ser ut att vara samma som höstkollektionen så dom färger som finns med på denna kommer kanske vara kvar hela våren





så ja.. nu kommer jag antagligen spendera massor med pengar haha. nu är jag också sugen på nummrerna:
09,29, 69, 124. 163, 201, 203 och 206 plus dom som jag skrev i det förra inlägget haha








//sanna

Depend; Vårkollektion

är ni som jag och längtar efter Depend's vårkollektion eller har helt missat de nya våriga färgerna?

Se här:


Helt underbara färger och det kommer väl sluta med att jag antagligen har allihop i slutändan.
Jag är mest sugen på nummer: 218, 221, 222, 224,225, 227,228 och 229.
Som vanligt är det 5ml och priset är såklart 25kr/st. Önskar att flaskorna va större för samma pris!
För alla 12 flaskor betalar man 300kr och får 60ml nagellack

Av alla så stod den gröna nummer 225 mest ut för mig och det är nog den jag antagligen köper först!






//sanna

Tips; BYT tandborste

Här är ett tips, om eran tandborste ser ut såhär:

är det dags att byta ut den. Jag byter ut min kanske en gång per månad så att inte bakterier sitter fast i tandborsten m.m





//sanna

Första försöket med Konad

Igår gjorde jag mitt första försök med Konad!!





Jag Använde:

Stamp
Skrap
Konad Platta M78
Konad Platta M3
Depend nr 079 (baslack)
Depend nr 033 (genomskinligt)
Depend nr 184
Gallery Colours- Blue Moon




Tyckte det blev ganska lyckat ändå haha! Det va superkul! men tog tid haha





//sanna


26 Januari

tänkte visa mina konad saker jag fick igår :D




Dubbelsidig stamp och en skrap grej samt Konad plattorna: M26, M3 och M78
Nu ska jag öva på att göra blommorna på ett papper eller nåt, dom va lite svåra att göra eftersom dom typ torkde och ibland fick jag inte med hela bilden så man kanske borde vara snabbare med dom haha!

Jag fick också med ett läppglans som jag inte hade beställt!


det står Tester på det också haha..





//sanna

Nyårslöften

I år har jag några nyårslöften som tex:



1. Bli bra på att sminka mig och fixa naglar
2. Ut och gå när det blir varmare och få bättre kondition
3. Sluta vara en "loner" har alltid varit en och gillar bäst att vara ensam, men nu ska jag (försöka) vara lite mer med kompisar och så. Men det är bara det att jag älskar att vara ensam och sitta på datorn en fredagskväll tex och bara äta massa godis, lyssna på min egen musik som jag gillar och chatta med Jessica och Camilla på msn tex haha
4. Dricka en halvliters flaska vatten varje dag (har lyckats ganska bra och har kanske bara missat 4-6 dagar på 24 dagar)
5. Bli mer självständig. Jag ska börja gymnasiet detta år och måste försöka göra saker mer själv.
6. Sjunga mer och mer, vill bli bättre på det haha :)
7. få bättre humör, jag blir väldigt lätt irriterad så jag har kommit på en grej att räkna till 10 (20 om det behövs) när jag blir arg för någonting, det har hjälpt än så länge)



Det var dom jag kommer på nu haha :)




Funderade super länge om jag ska ladda upp en video där jag sjunger....
Men aja, vi kör!

http://www.youtube.com/watch?v=nIRB6yBa5EA

(tyvär så funkade inte det med embed koden, förstår inte men ni får länken iaf haha)


Nu är jag så nervös för det här men haha





//sanna


25 Januari

Hej! Idag skulle vi ha gått i skolan till 4 men musiklektionen var inställd för läraren hade haft magsjuka. Det var lite synd tycker jag, missade ju förra gången då vi var hos tandläkarn.

Vi slutade därför kvart i tre och då följde Alice med oss hem :) Var jättelängesen sist! Satt och bara pratade i nästan 1½ timme, hehe.

Sen när hon tog bussen hem så skulle Camilla och jag kolla på Desperate Housewives, men vi orkade inte, haha. La oss och läste istället och somnade såklart. Har nyss ätit och ska snart ner och duscha nu, men tänkte läsa lite bloggar först :).


// Jessica

Tips- Make-up remover och kvällsrutin

Nu har vi en ny kategori som heter "Tips" där vi ska visa våra små bra tips :)

jag börjar med att visa vilka make-up removers jag använder och så som jag tycker är jättebra!


Jag börjar med:

Denna använder jag för att ta bort min ögonskugga och mascara och så :) tar en liten klick på en sån där bomull pad sak och gnussar bort och sen spolar av med ljummet vatten :)
Köpt på apoteket!

(finns också oparfymerad för er som är lite känsliga för parfymerade saker)

Sen efter det sätter jag upp håret i en liten hästsvans och tar en liten klick av någon av de här ansiktsrengöringarna som jag älskar :)

Förlåt, glömde visst att rotera bilden!


Eller så använder jag min kära ansiktsskrub :) Köpte den på Dollar store och den luktar så gott och är bra :)

Jag använde den blåa bubbel grejen ikväll (två bilder upp)
Jag tog en liten klick, mer än såhär behövs inte.

sätter upp mitt hår i en löjlig tofs och använder en sån där gammal hår grejs som tar bort luggen som man hade när man var 10(?)

Se till att det skummar lite när ni smörjer in ansiktsrengöringen
och se till att inget hår är i vägen


Tycker verkligen rengöringarna är så bra! Och jag lovar, min hud har alltid och känns så himla len! alla kommenterar mig för hur len min hud är haha!




Ett annat tips jag har är att ta en tandborste (inte den ni använder på tänderna utan en ny) och när huden blir torr som min brukar bli på vintern och sommaren och speciellt på näsan eller läpparna. Blöt tandborsten ganska mycket i ljummet vatten och skrubba på dom torra ställerna. Då lossnar den döda huden och det kan kännas lite ömt i läpparna till exempel men efter, använd en bra body lotion på hela ansiktet innan det blir sovdags och på läpparna använd en bra och återfuktande läppbalsam och var inte rädd för att snåla :)

Den rutinen använder jag jämt när det blir torrt någonstanns i ansiktet!

Varje kväll innan jag lägger mig använder jag body lotion och läppbalsam också :)




Det var ett tips för idag :) Kommer ett nytt imorgon (inte lika långt kanske men) =)



God natt på er!





//sanna

Naglar

Målade precis mina naglar, så såhär ser dom ut nu:


Har inte hunnit tagit bort nagellacket på kanterna än, haha. Men tänkte att det var lika bra att knäppa nu på engång ändå, annars glömmer jag bara bort det ;).


//Camilla

Precis ett år sen

Kollade igenom bilderna på den här datorn och hittade en bild som är tagen för precis ett år sen.


Och här är den senaste bilden tagen på Camilla och mig.


Lite skillnad, haha! Jag till vänster och Camilla till höger på båda :). Både Camillas och min hårfärgning hade blivit lite misslyckad den gången, hehe. Bättre som det är nu tycker jag.


// Jessica


Make-up

Här kommer bilder på make-upen jag har idag. Jag knäppte korten efter skolan (har precis kommit hem) och det har hållt så bra! Min primer är verkligen super :) Viva La Diva för 20 kr den va på rea haha :)






Jag fick två komplimanger idag på skolan :D
En sa: åh va häftigt det va med ögonskuggan, stäng ögonen!
och den andra sa: Sanna, Det va super fint med ögonskuggan, eller så sa hon Sanna, du passa jättebra i det där ögonskuggan
xD


Alltid kul :D

Jessica och Camilla har tjatat på mig att jag ska sminka mig haha. Men faktiskt så om jag inte ska någonstans på helgerna så går jag osminkad och ibland när det är skola tar jag bara mascara, foundation och en ljus ögonskugga. Vilket kanske inte är så roligt att se =)



//sanna

24 Januari

Hej! Har precis kommit hem från skolan. Hade CAD sist, och nu jobbar vi i ett nytt program så fattar nästan ingenting, haha. Börjar få riktigt ont i halsen också, typiskt min otur att bli sjuk så fort skolan har börjat.

Imorgon går vi i alla fall mellan 8.30-15.45, ändå är det lätt den roligaste dagen, haha. Sista lektionen är musik, vet inte riktigt vad vi gör nu, eftersom Jessica och jag var i Gävle förra lektionen. Tror det skulle vara något med band eller nåt. Vi blev i alla fall indelad i grupper. Men vi får se!

Kanske bloggar senare. Ska till banken först vid halv 5, sen ska jag måla naglarna. Det behövs verkligen.. Borde läsa programmering också.

//Camilla

Söndag

Fick nyss veta att jag har vunnit rhinestones från lackat.blogg.se! :D Blev lite förvånad när jag fick mejlet, haha.

Imorgon går vi i skolan från 8-14. Sen vid halv 5 så ska vi till banken och fixa nånting :) Jag som tänkte måla mina naglar, haha. Men jag kanske hinner det ändå.. Vi får se :). Hoppas på det i alla fall. Måste även börja läsa programmering varje kväll.. Jobbigt.. Skönt att vi inte har någon fysik imorgon i alla fall :). Bara grupp 1 som har det och vi har på tisdag.
Kommer på massa saker nu som man borde göra, haha. Fota bilderna till foto A, läsa programmering och saker som inte hör till skolan också.. Har ju sagt att Jessica och jag ska börja sy också, vet till och med hur vi ska sy, men orkar bara inte ta tag i det, haha. SKa även börja göra smycken, har köpt pärlor och allt. Var bara det att armbandet vi gjorde till mamma inte passade med låset vi hade. Men aja, bara att sätta igång med sakerna, haha.

//Camilla

Asos.com

Var alldeles nyss inne på asos.com och fick sån sommarkänsla, haha! Såhär skulle jag vilja gå klädd i sommar.

 
 
Älskar den sista klänningen!


// Jessica


DUPE

Jag satt och tittade runt på bloggar och när jag gick in på kategorin China Glaze på http://ulmiel.blogspot.com/ så hade hon två nagellack som hon hade gjort swatches på och jag tänkte..hmm...jag har två liknande färger



Sen här kommer dom som jag har som liknar på dom ovan

Oriflame nagellacket och Depend nummer 209
Jag ska också göra swatches på dom nästa gång jag målar naglarna :) ska bli kul att se hur lika dom är. Men det är en bra sak eftersom jag verkligen ÄLSKAR depend's 209 och den är snart slut!





//sanna

23 Januari

Hej! Vaknade 11 idag och låg och läste till 12. Sen dess har jag inte gjort nånting, haha. Och det visade sig att vi inte hade missat några hus! :D Det var en gammal lista, så adresserna finns inte ens, haha. Försökte avrapportera det idag, men det var nå fel på servern, så vet inte riktigt vad vi ska göra..

Tänkte måla om mina naglar idag, men orkar bara inte, får göra det imorgon :). Ikväll blir det att öva på programmering :( har ju prov på fredag... Men förhoppningsvis är det ganska lätt.

//Camilla

Naglar

Kan inte fatta att jag höll ut i 5 dagar utan att måla naglarna!! kändes som en evighet haha
Men aja, nu ser de ut såhär:




VARFÖR bubblar sig alla mina lack när jag målar naglarna??? även fast jag väntar ibland till och med över 5 minuter för att det ska torka?? förstår inte!





//sanna

Oriflame

Jag beställde 4 saker från Oriflame för någon vecka sedan men tyvär så fanns inte något av läppstiften kvar (jag som var mest sugen att prova dom) Men body lotionen och nagellacket fanns haha :P



Nagellacket, det är en ganska mellan lila med mycket shimmer i :)

och min body lotion :)



Min jakt på billiga läppstift får fortsätta




//sanna

Yves Rocher

Fick ju som sagt hem saker från Yves Rocher igår. Här är vad Jessica och jag hade beställt:


Beställde två sminkborttagningar (som är det bästa jag har testat) och så fick man mascaran och ringen på köpet :).


//Camilla

22 Januari

Hej! Idag så klev Camilla och jag upp vid 9, och sen gick vi ut och delade reklam. Kom hem 4 ½ timme senare! Jättejobbigt var det, speciellt med träningsverk från i torsdags. Så imorgon kommer jag nog ligga i sängen hela dan, haha. Det bara hängde is från håret.. Men ajja, fick i alla fall drygt 200 kronor för det, och när vi gått några gånger så vet vi ju precis vart vi ska gå, så då kommer det säkert att ta max 2 timmar. Idag irrade vi ju mest runt, haha.

Ska väl inte göra nåt speciellt ikväll, kanske kolla på en film? Och sen imorgon ska vi läsa programmering och jag ska läsa fysik. Och så var det meningen att vi ska träffa en kompis, men vet inte riktigt om jag orkar eller om hon kan, haha, men det är väl sånt som märks :). Har inte träffat henne på jättelänge, så det vore jättekul!


// Jessica

Ellos

Camilla och jag har precis beställt från Ellos!  En BH, jeansjacka, en klocka och svarta shorts. Kommer väl bilder när det kommer :)



Mamma hämtade även Yves Rocher paket idag, så bild kommer väl upp imorgon efter Camilla och jag har delat ut reklam :).

Nu (halv 12) ska Camilla och jag gå och äta, haha! Sen blir det att sova, ska upp klockan 9 imorn.


// Jessica


Ett kollage

Camilla och jag fick ju photoshop i julklapp, så för ett tag sen testade vi att göra ett kollage. Eller ja, det var mest Camilla som gjorde det, haha. Men i alla fall, det gick väl sådär, hehe. För att vara det första på ett helt nytt program tycker jag det är helt okej ;).


Vet inte varför det blev så litet :S Men hoppas det syns vad det står ändå.


// Jessica

21 Januari, dagens outfit

Hej! Idag är det exakt ett halvår tills Jessica och jag fyller 18, haha! Känns som man fortfarande är 16... Idag gick vi i alla fall i skolan från 8-13. Fick göra ett övningsprov på programmeringen, och som tur var så var det mycket svårare än vad provet kommer vara, haha. Förhoppningsvis är provet bara 4 uppgifter, som de förra ;). Tar så lång tid att göra vissa av dom, haha. Tror jag satt halva tiden förra gången med en uppgift.

Efter skolan så fick vi hem reklamen vi ska dela ut imorgon. Hoppas vi hittar, haha. En tjej som heter Sofia kom hit och berättade lite också. Fick veta att vi får minst 200kr varje gång, så minst 800 i månaden. Det var ju bra! Satt och sorterade alla reklamblad i nästan 40 minuter! Så mycket var det.. Blev alldeles svart om fingrarna av tidningarna.

Det här hade jag i alla fall på mig idag.


Halsband - konfirmationspresent i 8an
Tröja - BikBok
Jeans - Cubus


//Camilla

Konad naglar

Här kommer bild på Camillas och mina nya konad naglar. Haha, det tog lite tid att göra, och svårt var det..


Camillas naglar. Det kanske inte syns så väl, men det är i alla fall rosetter :)



Och mina naglar.. XD Jag har, som det kanske syns, lite problem med att pricka naglarna när jag målar, men det blir väl bättre så småningom.. Det är i alla fall hjärtan på bilden :)


// Jessica

Konad

I tisdags så beställde ju Jessica och jag från välaboden.se och idag kom det. Så mormor och morfar skjutsade mig till ICA så fick jag hämta ut det! Det jobbiga var bara att en av lärarna på skolan skulle hämta paket före mig, och hon tog ungefär 10 minuter på sig att betala, och sen när hon väl skulle betala så la hon ner en 50-öring i den där "myntkassan" så allting hängde sig, så där fick man stå i 10-15 minuter -.-'

Men här är i alla fall det vi beställde:


Överst är det shampoo och balsam som man fick med, och sen är det två konadplattor och en stampingsak, haha. En bricka reflekterade ljuset från lampan så det syns knappt, men det får duga.. Testade även det tidigare idag, riktigt kul var det, men väldigt svårt att få det rakt! Kommer väl bilder senare :)


//Camilla


20 Januari

Hej! Idag gick vi i skolan tills halv 4, det var en jobbig dag. På gympan spelade vi lacrosse, och hjälp vad dåligt ögonmått jag har! xD Visste ju att jag har dåligt, men inte så dåligt! Det gick med andra ord inte så bra, men kul var det i alla fall! Sen på CADen skulle vi börja med nåt nytt och hela programmet blev konstigt, så vi satt i 40 min och väntade på en genomgång, hehe.

Imorgon slutar vi egentligen vid 11, men har valt att ha en extra lektion i programmering. Nästa fredag har vi prov, och jag kommer inte ihåg nåt vad vi jobbade med före jullovet..

// Jessica

Jane Eyre

Igår på svenskan skulle vi till bibloteket för att låna lite böcker och man fick inte ta någon med samma författare för vi ska leta lite fakta om författarna och läsa böckerna. Fast man behöver inte läsa ut hela boken men bara om man vill ha högre betyg så ska man det och sen ska man läsa lite ur boken för halva klassen också. Men jag hade svårt att hitta en bok och min svenska lärare ba: SANNA! den hä'r boken är så du den här! osså gav hon mig en bok, tjock som en tegelsten. 538 och en halv sida för att vara exakt. Men HERREGUD vad bra den är, har läst 175 sidor på två dagar och kommer nog ha läst klart den innan nästa svenska lektion på Måndag haha...



Hittade inte det svenska omslaget av boken men den heter iallafall Jane Eyre och författaren heter Charlotte Bronte.

det finns tydligen en film också och här är trailern:

Jag har läst ganska mycket av det som visas på trailern. hon som det handlar om, Jane har åkt till det där huset och träffat den där mannen. Om någon undrar så är det Jane som är liten från början och sen så när hon flyttar till det där huset är hon 18 år.








//sanna

Nya kläder

Här kommer bilder på de nya kläderna vi köpte i valbo och gävle igår :).


Vit tröja från Wear it och grön tröja från H&M.


Vit tröja från Cubus, strumpbyxor och jeans från Gina Tricot.

Glömde såklart att fota väskan, alltid något man glömmer, haha. Den är i alla fall från Cubus.

Var egentligen meningen att jag skulle måla mina naglar idag, men mådde inge bra från sista lektionen och fram tills jag somna, haha.


//Camilla

19 Januari - Dagens outfit

Hej! Idag så gick vi i skolan till 2, och när jag kom hem så var jag helt slut, mådde inte alls bra.. Så la mig och sov i Camillas säng, hehe. Nu mår jag lite bättre i alla fall. Och äta är ett väldigt problem med den nya tandställningen. Varje gång jag ska äta nåt måste jag ta 2 ipren en timme före typ.

Men iallafall! Idag på engelskan pratade vi om spöklika upplevelser man varit med om, det var jättekul! Sen efter en liten rast till svenskan så pratade våran lärare om telepati, och att hon trodde på det, speciellt mellan tvillingar. Så resten av klassen tyckte Camilla och jag skulle tänka på ett tal mellan 1-10 och sen när en räknat till tre så skulle vi säga det, och då svarade vi lika, haha. Det var lite kul ;).

Här kommer i alla fall en enkel dagens outfit.


Tröja från Halens och jeans från Dr Denim.
Köpte faktiskt jeansen på en outlet som heter outlet x för bara 99 kronor i somras :).


// Jessica

Vill ha!









Allt från topshop. Så snyggt, vill ha!


//Camilla


18 Januari

Hej! Var som sagt till Gäve för tandställningen idag. Fick en till tandställning, så kan knappt äta eller svälja. Sen efter det var vi och shoppade först i Winn-huset, sen i Flanör, sen till nian där pappa parkerat bilen och efter det åkte vi till Valbo, haha. Köpte tre tröjor, jeans, väska, strumpbyxor och 8 par trosor för bara 450 kronor! Jättebilligt ju. I och för sig var allt på rea, men ändå! Kommer bilder imorgon troligtvis.

Har precis beställt från välaboden.se också. Såna där Konadplattor som Sanna också beställde :). Men det blev jättekonstigt, för när vi tryckte på godkänd order så kom det ett mail där det stod att man ska betala med postförskott, och paketet kommer levereras direkt hem, vilket jag inte riktigt förstår? Hur kan det vara så? Kommer dom och lämnar det själv eller? Det är ju jättekonstigt. Man brukar ju gå och hämta ut det på posten  vanliga fall. Sen fick man ett mail om att det var nåt som inte funka, så först då fick man reda på att frakten skulle gå på 70 kronor till, och så var man tvungen godkänna den igen. Men nu tror jag det löser sig, får hoppas att man får sakerna i slutet på den här veckan :).

Åkte imorse vid 8, och kom hem vid 18. Blev en väldigt lång dag! Imorgon blir det skolan som vanligt, och Camilla och jag måste komma ihåg att prata med syon!

// Jessica

Naglar

Jag gjorde naglarna i dag istället för imorgon för då måste jag plugga på franska och biologi provet till på fredag haha.
Sen om jag gör dom idag så kan jag göra konad när mina grejer jag beställde kommer :D


Höger hand

Vänster hand

Vänster tumme



Blev väldigt nöjd faktiskt och blev inspirerad av:


Hon är så grymt duktig :)


Låten jag lyssnar på just nu är:








//Sanna

Tävlar

Är med och tävlar på lillasystersnaglar.blogg.se om det på bilden nedan!



//Camilla

Inspiration




Bilder från lookbook.nu


// Jessica

17 Januari - Dagens outfit

Hej! Idag hade jag CAD-prov, gick bra, förutom att programmet stängde ner sig 3 gånger, och att det inte funkade att spara -.- men aja, huvudsaken man klarade det. Fick sluta tidigare också, skönt! Sen dess har Jessica och jag inte gjort typ nånting, haha. Sjungit lite singstar, fick ett nytt i julklapp så testade det för första gången.

Här kommer dagens outfit:


Tröja - JC
Kofta - H&M
Jeans - Dr Denim
Halsband - Konfirmationspresent i 8an.

Var egentligen meningen att jag skulle måla mina naglar idag, men orkar bara inte. Har huvudvärk, så jag hoppas det går över. Ska till Gävle till tandläkaren i morgon så då blir det ingen bloggning förrns på kvällen. Förhoppningsvis ska vi shoppa lite också, haha. Ska ju till tandläkarn både vid 10.30 och 13.00 så måste ju hinna åtminstone någon affär i mellan, haha!


//Camilla

Söndag

Imorgon är det skola igen. Det känns som om den här helgen varit jättekort! Imorgon går vi mellan 8-14, så blir väl bloggning efter det. Skulle egentligen fått varit ledig på fysiklektionen eftersom grupp 1 ska göra en labb, men eftersom Camilla och jag inte är där på tisdag (är i gävle hos tandläkaren då) så ska vi labba med dom.

Imorgon ska Camilla måla naglarna med, så det kommer väl bild :).

Nu ska hon och jag kolla på 3e avsnittet av Desperate Housewives, mamma vill ha den dvdn, haha. Ska försöka blogga betydligt mer än idag imorn, hehe. Kanske en dagens outfit med, vi får se :).


// Jessica

16 Januari

Vaknade idag vid tio i 10 av att jag fick sms av min syster och frågade om hon skulle komma då och stanna till 3 eller om hon skulle komma klockan 3 istället. Vi beslöt oss för att hon skulle komma hit då och stanna till 3. Så då klev jag upp. Sen färgade mamma håret på mig medans min syster och Adrian var här. Sen lekte vi med adrian och sen gick jag ut och gick och så tills han somnade haha!


Annars är det väl inget speciellt.. jo visst ja, efter maten ska jag få beställa KONAD PLATTOR!! 3st plus en sån där stamp och skrapa :D Så glad haha. Längtar tills jag får dom, när jag fått dom så visar jag dom och berättar och visar bilder på naglarna och så :)





Älskar den där låten :))





//sanna

Nelly.com

Var alldeles nyss inne på Nelly.com och hittade dessa kläder jag skulle vilja ha!


349 kronor. Tyckte den var jättefin!


399 kronor. Den här klänningen skulle vara perfekt till allt, haha.


399 kronor den med. Älskar den blåa färgen^^.


// Jessica

London Tavla

Nu har vi satt upp min London tavla jag fick i julklapp på väggen :D








//sanna

Naglisar

Min mamma kom till mit rum och väckte mig när hon sa: Sover du än?? klockan var då tjugo i 1 hehe. Så denna dag har gått jättefort haha. jättesynd, vill inte att skolan ska börja igen haha. Men mamma, pappa och min bror åkte och handlade, då vattnade jag min orchidé sen dammsög jag, sen satt jag och glodde tills dom kom hem och då fixade vi ett paket som vi ska skicka till en vän till mig som bor i Brasilien så vi har massa godis och så haha. (hon gillar också mcfly ;)) sen att jag i köket och tittade när mamma lagade mat sen åt jag och sen målade jag naglarna haha. Ska färga håret och skicka iväg lådan till Brasilien imorgon :)






blomman på högra handen blev inte riktigt sådär bra haha








Vad tycks?

Ganska nöjd iallafall :)





//sanna

Favoritlåtar

Här kommer våra favoritlåtar just nu!

Här är Sannas lista:

1. McFly - This Song




2. The Saturdays - Higher
3. McFly - Take Me There
4. Abi Tucker - Hey You
5. Rebecca Lavelle - It Comes To This
6. McFly - No Worries
7. Pixie Lott - Doing Fine
8. Cheryl Cole - The Flood
9. Abi Tucker - Happiness
10. Delta Goodrem - Together We Are One


Camillas lista:

1. Nelly - Just A Dream



(Vet att det blev något konstigt med länken, men går inte att fixa. Man kan i alla fall lyssna på den)
2. Rascal Flatts - Bless The Broken Road
3. Jay Smith - Like A Prayer
4. Nick Carter - Help Me
5. Mayday Parade - The Memory
6. Robin - Another Lover's Gone
7. Jordin Sparks - Next To You
8. McFly - Falling In Love
9. Busted - What I Go To School For
10. McFly - Shine A Light



Jessicas lista:

1. McFly - Party Girl




2. The Script - For The First Time
3. Boyce Avenue - Teenage Dream
4. The Saturdays - Missing You
5. McFly - End Of The World
6. Taio Cruz - Dynamite
7. Brian McFadden - Be True To Your Woman
8. Sister Hazel - Your Winter (akustisk)
9. Jason Derulo - In My Head
10. Daniel Adams-Ray - Gubben I Lådan



//Sanna, Camilla & Jessica

15 Januari

Hej! Idag klev jag upp vid tolv, haha. Var jättetrött. Sen dess har jag städat, spelat sims, kollat på skidskytte och läst bloggar.

Vet inte nå vad jag ska göra ikväll heller, hehe, men troligtvis kolla på film :).

Nu ska jag fortsätta läsa bloggar.


// Jessica

Mysdress

Nu tog jag av mig mitt smink och mina tajta byxor och slängde på mig min mysdress som jag fick av mamma och pappa i julklapp. Min syster fick en likadan fast en mörkbrun :)

Men jag tittar på Let's Dance, har på mig mina mjuka strumpor, dricker cola, äter choklad och lite godis och känner doften av ett doftljus som luktar som havet haha.. fast godare xD
Fräscht sådär :)
Sen i reklamerna lyssnar jag på Westlife's skiva Turnaround och spelar sims. äkta fredagskväll :D


Hela tiden tänker jag: inte spilla choklad, inte spilla cola, inte spilla choklad, inte spilla cola haha





















/sanna

Teenage Dream

Det här måste vara den bästa covern på Teenage Dream jag nånsin hört!



Älskar hur han har ändrat texten också!



//Camilla

Fredag

Hej! Den här veckan har vart den längsta skolveckan nånsin, haha! Ändå gick vi bara i tre dagar. Kanske för att det är veckan efter ett långt lov, men i alla fall. Idag gick vi i alla fall bara mellan 8-11 och kommer göra dom flesta fredagar :) När Camilla och jag kom hem så skulle vi baka, men så blev det såklart inte, haha. Istället la vi oss i min säng och kollade på Desperate Housewives. Sen så somnade vi såklart.. Vaknade vid 4 och var jättehungrig, men det skulle komma nån och kolla på pappas släpvagn som han skulle sälja, så vi åt inte förrns typ klockan 6. Då fick man ju lagom ont i magen.

Sen dess så har vi suttit vid datorn och läst bloggar, hehe. Vet inte vad vi ska göra ikväll, ska i alla fall inte kolla på Let's Dance, det var så tråkigt förra gången.


// Jessica

14 Januari

Idag ringde jag hem efter skolan för att be min pappa komma och hämta mig, men då sa mamma att hon kunde hämta mig så vi kunde gå på byn i lite affärer istället :P
Köpte inte så mycket men visar det ändå :)




två ljus
Köpte dom på en inredningsaffär här och det fanns massa olika och mamma köpte två andra :D

Köpte också den där vita saken, ljusen jag köpte var lite speciella. Om man lägger in ett vanligt värmeljus i den där saken under så ska ljuset som jga köpte smälta så att det luktar det i hela rummet :)

Köpte också ett vitt nagellack och nail stickers :))






//sanna

Länder

Den här veckan som ni kanske har märkt så skriver jag, jessica och camilla om olika saker. Favoritsmink m.m
Och nu ska jag skriva om mina topp 10 länder jag skulle vilja åka till



1. England
2. Australien
3. Irland
4. Nya Zeeland
5. Brasilien
6. Italien
7. Kina
8. Thailand
9. Island (på sommaren!!!)
10. Amerika

Kanske inte så vanlig lista men aja, det är vad jag skulle vilja åka till. (har inte skrivit upp de länder jag varit till, Spanien-Mallorca, Grekland- Kreta, Norge eller Frankrike ,jag ska till Paris i maj. Men jag skulle hellre vilja åka till mina top 5 ställen än dom jag varit i, eller paris)


1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.








//sanna

Favoritsmink 2010

Här kommer vårat favoritsmink 2010. Vi gjorde två olika listor med 5 produkter var. Så här kommer Camillas lista. Har dom inte i någon särskild ordning:


Loreal True Match puder.


Uppifrån: Mascara från Oriflame, svart kajal från Yves Rocher och brun kajal från Rimmel London.


Var tvungen ha med min favoritparfym också, även om den inte räknas som smink ;). Det är i alla fall Victoria Beckham.


Här kommer Jessicas:


Foundation true match från Loreal. Syns kanske att jag använt den mycket, haha.


Ögonskugga från H&M. De första halvåret på 2010 använde jag den tredje skuggan vilket kanske syns det också.


Även jag har det här pudret som favorit.


Annars har jag inga favoritsmink produkter. Gillar att variera. Och från början brukar jag gilla de flesta, men efter ett tag så tycker jag dom börjar bli dålig, så har egentligen bara dom här tre att skriva om. Och ögonskuggan använder jag inte längre, haha.


// Camilla & Jessica

Eyeshadow

Hade lite tråkigt och tänkte testa lite hur jag ville göra med ögonskuggan imorgon. Då tänkte jga testa min nya viva la diva skugga som ännu inte hade hunnit blivit testad så det fick bli den och sen andra blåa och gröna i olika nyanser :)
Viva La Diva skuggan är den som är längst ut på ögat
Efter att jag sett hur pigmenterad den där är så måste jag köpa fler av viva la diva. Det var inte min sista :)









//sanna

13 Januari

Jag saknar verkligen att få sova på morgnarna, hatar att kliva upp. Men dagarna har gått ganska fort ändå. Det är bra att det är fredag imorgon haha :)


Jag visar en bild på mina naglar nu som jag gjorde igår innan vårat franska möte i skolan :)








Först gjorde jg en guldtipp, sen använde jag "svampmetoden" först med silver glitter och sen med lite guld glitter. Om det blir för mycket guld om man tycker det så kan man ta lite silver glitter igen så man får det jämnt och så man vill ha det :)





//sanna

Halsband

Har letat runt på lite hemsidor och hittat några snygga halsband!


Detta är från calli.se och kostar 129 kronor.



Från beccadesign.se och kostar 99 kronor.



Denna är från cocoo.se och kostar 195 kronor. Så söt!


//Camilla

H&M

Funderade nyss på att beställa från H&M, men tror inte jag ska det. Hittade många snygga saker, men borde spara lite pengar, haha. Men om jag hade handlat så hade jag nog velat haft dessa saker:


Cardigan 299 kronor.


Halsband 49.50(!) kronor. Så snyggt!


Jättesnygg klänning för 199 kronor :).


Nagellack 29.50 kronor. När Camilla och jag var i Gävle senast så letade vi faktiskt det här nagellacket, men hittade bara det rosa, så det var lite synd, haha.


// Jessica

12 Januari

Hej! Idag var det första dagen i skolan, helt okej faktiskt. Jessica och jag sov i två timmar framför tvn efter det, haha. Sen efter det har vi ätit och nu sitter jag här. Ska väl lösa bloggar sen. Tänkte testa lite sminkningar när Jessica och jag kom hem efter skolan, men eftersom jag somnade så gick inte det, haha. Får väl göra det nån annan dag då :)


//Camilla

Top 5 Vackraste Kvinnor

.....enligt mig


Börjar med nummer 1:

LISA CHAPPELL



Lisa Chappell Spelar Claire i McLeod's Döttrar


nr 2:


GILLIAN ALEXY




Också från McLeod's Döttrar, Gillian spelar Taylor i serien.

nr 3:


DELTA GOODREM



Australiensk sångerska


nr 4:

PIXIE LOTT



Sångerska från England


nr 5:


GIOVANNA FALCONE



Tom Fletcher i McFly's flickvän :)


Sen vet jag massa fler också som är otroligt vackra men aja :)






//sanna

11 Januari

Hej! Har inte blivit någon bloggning idag, har mest legat i sängen hela dan. Imorn börjar skolan igen! Som tur är går vi bara till 2.

Har gått runt och gäspat hela dan, vet inte vad det är för fel, haha. Skulle egentligen ha städat och bakat och så idag, men har helt enkelt inte orkat..

Nu ska Camilla och jag gå och sätta oss vid tvn och se om det är något bra. Sen blir det väl att äta något och sen sova. Borde ju inte lägga mig vid 2 idag som alla andra dagar, haha. Det vore ju inte så smart ;).

Och idag så fixade mamma ett jobb åt Camilla och mig, haha. Börjar nästa lördag. Vi ska dela ut reklam på helgerna. Får typ 600 kronor i månaden för det. Och nu har Camilla kommit på att hon vill ha en stationär dator i sitt rum också! Så eftersom hon har betalat hälften på den jag har i mitt rum så ska jag betala hälften på hennes också. Det blir så jobbigt när vi sitter vid samma dator jämt..


// Jessica

10 bästa filmerna

Jessica och jag har gjort en lista med de 10 bästa filmerna som vi har sett. Var inte riktigt överens med ordningen, men ungefär såhär i alla fall:

10. Allt för min syster


9. Walk The Line


8. The Twilight saga: Eclipse


7. Prom night


6. Final Destination 2


5. 10 Orsaker att hata dig


4. Brothers



3. I rymden finns inga känslor


2. The Notebook



1. A Walk To Remember




//Camilla

Skor

Var inne på skonamig.se tidigare idag och hittade massor av snygga skor! Bland annat dessa:


399 kronor.


449 kronor.


Och dessa var de absolut snyggaste! Kostar 449 kronor de också.


//Camilla

Naglarna

Här kommer en bild på mina nymålade naglar.




Blev inte så jättebra, haha. Det var första gången jag använde dottingtool och depend nail art nagellacket. Under använde jag det rosa röda Viva La Diva nagellacket som jag bloggade om för några dagar sen.


// Jessica

10 Januari

Hej! Idag hade jag ställt klockan på 10, men somnade om och så väckte mamma mig vid 12! Jag som tänkte kliva upp tidigt så man blir van till skolan.. Men får väl kliva upp tidigt imorgon då.

Har inte gjort nånting idag, förutom att spela sims, hehe. Och ska väl fortsätta ta det lugnt resten av kvällen. Är fortfarande lite hostig, men hoppas på att det blir bättre tills på onsdag när skolan börjar.

//Camilla

snyggaste outfitsen på The Saturdays

Tänkte visa bilder på mina favoritoutfits som The Saturdays har haft


jag tar 5 favoritoutfits på hela bandet The Saturdays och sen 2 favoritoutfits från varje medlem :)
Det är så svårt att välja, har typ över 1000 bilder på dom haha

The Saturdays:


nr 5:

nr 4:

nr 3:

nr 2:

nr 1:



Sen börjar vi med Mollie King:

2:

nr 1:

man ser inte axlarna så bra men det man ser är jättesnyggt :)

Nästa person är Rochelle Wiseman:



nr 2:

nr: 1




Sen tar vi Una Healy

nr 2:

nr 1:

Tyckte det va så svårt eftersom båda är fina på olika sätt, den ena när man är på fest och den andra som vardags.


Nästa person är Vanessa White

nr 2:

nr 1:

Ännu en gång går vardagskläderna före festkläderna :)

Sista personen är Frankie Sandford

nr 2:

nr 1:





Älskar verkligen The Saturdays kläder det dom har på sig jämt... undrar hur lång tid det tog för mig att bestämma mig över vilka kläder som jag tyckte va snyggast. Nästan en timme haha. Men sen finns det säkert flera hundra bilder på dom som jag inte har haha





Håller ni med?




Här är två super bra låtar med The Saturdays














På Onsdag berättar jag vilka Kvinnor jag tycker e vackrast!






//sanna

Tillbaka till framtiden

Medan jag målade naglarna idag så var Camilla bland annat nere i tvättstugan och hjälpte mamma, och då hade hon lagt en hög med böcker på strykbrädan som hon skulle skänka till Erikshjälpen. Då kollade Camilla där och hittade tillbaka till framtiden-boken! Visste inte ens att mamma hade den, haha. Så vi tog den ;).



Har också alla tre filmerna, tycker dom är jättebra! Dessutom har ju McFly fått sitt namn därifrån ;).


// Jessica


9 Januari

Hej! Vaknade vid 11 idag. Sen vid 12 smsade Jessica till Sanna och frågade om hon ville följa med oss ut och gå. Så vid 1 så gick vi. Blåste väldigt mycket, men vi hade ganska kul ;)

Innan det så bäddade Jessica och jag rent och sen målade Jessica naglarna och jag tvättade några sminkpenslar, hehe. Bild på naglarna kommer imorgon.

//Camilla

Hagel?!

Satt och chattade med Jessica och Camilla på msn och helt plötsligt började det hagla ute. Jag gick ner och kollade temperaturen som låg på -4. Det va så konstigt eftersom klockan var halv 2 och det är snart i mitten av januari. Då brukar det snöa massor och vara typ -15 eller nåt dygnen runt!




Men snart ska jag väl sova, klcokan e snart halv 3 haha





//sanna

Filmdags!

Camilla och jag kollade precis på massa trailers på youtube, så nu ska vi gå och kolla på film, hehe.

Igår kollade vi på jakten på lycka med Will Smith. Den var riktigt bra.



Idag vet jag inte riktigt vad vi ska se, men det är väl sånt som märks. Kanske blir Pippa Lees hemliga liv eller Invictus. 


// Jessica

Fransk Manikyr

Målade fransk manikyr på mina naglar igår, men glömde knäppa dom så här kommer dom.


Mina naglar ser helt missfärgad ut, men det är de inte i verkligheten, så vet inte varför de blev det på bild. Har inte haft fransk manikyr sen i somras så tänkte att jag skulle måla det nu, eftersom jag har så långa naglar för en gångs skull ;).


//Camilla

Make-up

Nu har jag gjort det igen.. ännu en sminkning ;)





Vardagssminkning. Använde vit/beige, guld och mörk brun och turkos.







//sanna

Dagens Outfit

Idag har jag på mig den där brun/beiga tröjan jag köpte igår och jag tycker den e så mysig, den är nästan romantisk haha





Den är lite kortare fram än bak

Vad tycker ni? Den finns i rätt många färger på Gina Tricot för bara 149kr :)





Och om ni undrar varför en sån där ful stol som står bredvid mig i bilden gör där så kan jag säga att när vi städade så skulle jag torka golvet i badrummet och råkade välta hela hinken med vattnet på heltäckningsmattan i hallen så mamma fick damp...hehe men aja, om mattan blir förstörd och får fläckar pågrund av det där man häller i vattnet för att det ska bli rent och lukta gott så gör det kanske inte så mycket för vi ska kanske byta golv i hallen så ja.. xD


Jessica och Camilla, tillhör vi samma familj eller? xD









//sanna

8 Januari

Idag städade jag mitt rum, tog bort julsakerna osv
Sen har jag gjort om mina naglar :)
Känns som om man ska på bal nu för det ser så ut haha










//sanna

Falun

Var till Falun idag och köpte 6 tröjor, ett par jeans leggins och 2 halsband :)


(jag ber om ursäkt för min sugiga kamera, eller det är nog mest lyset som inte funkar bra till kameran)


Första halsbandet

andra halsbandet, skooor haha

Jeans leggins

T-shirt

andra t-shirten. Trycket är exakt likadant som den ovan, fast den här var på rea och det va inte den andra haha
Men har ingen bara svart och vit t-shirt så jag ville ha båda :)

den här t-shirten är skogsgrön så inte lila eller vad man tror

ännu en t-shirt haha

en beige/ljusbrun tre kvarts ärm. Jag ska ta en bild nån gång när jag har den på mig, den är mycket snyggare då haha

Sen köpte jag också en ljus blå jättemjuk kofta :) Jag tycker den är jättesnygg!



Nu ska jag ta en alvedon för mina ben värker haha. Sen ska jag bara vänta på att Amanda kommer klockan 8 :)




//sanna

Maria Montazami

Haha det här klippet är bara för kul! Hittade det på en blogg igår, vet inte vilken men..




//Camilla

7 Januari

Hej! Idag så hade jag klockan på 10 för att följa med mamma och handla eftersom hon inte kan det själv med en skadad arm, hehe. Men vaknade ändå inte förrns strax före 11. Så klev upp, åt frukost, gick och handla och satte mig och spela sims, haha. Camilla har precis målat naglarna så det kommer säkert en bild snart :).

Nu ska jag läsa lite bloggar och så, sen ikväll ska jag nog kolla på Let's Dance.


// Jessica

nya make-uper

Hade vääldigt tråkigt (som vanligt) och gjorde 3 nya make-uper.




en liten regnbågs make-up

Lila, vit och skogsgrön

till sist lite rosa, vitt och lila :)




Nu ska jag se en film och sen ska jag sova, ska kanske till Falun imorgon om vädret håller :P





//sanna

Dagens Outfit

Blir ett inlägg om dagens outfit








//sanna

Tv

Nu ska jag gå från datorn och sätta mig framför tvn istället. Har inte haft nånting att blogga om, varken igår eller idag, så det har inte blivit något inlägg. Får väl hoppas att nånting händer snart så att man har nåt att blogga om, haha.

Imorgon ska jag förhoppningsvis måla naglarna. Tänkte göra det idag, men har ingenstans att sitta. Om jag sitter i mitt rum så kommer det lukta nagellack hela kvällen och natten också, och det vill jag inte. Jag brukar sitta i vardagsrummet vid matbordet där, men nu bygger Jessica och jag pussel där, så det är fullt.. Men, men. Får väl sitta i badrummet annars då ;). Har till och med valt hur jag ska måla naglarna efter imorgon, haha.
Sen när jag blir riktigt frisk så ska jag börja träna också, då kanske man har mer att skriva om här :p

//Camilla

Söta pyjamasar!

Jag älskar söta pyjamasar, haha! Men har bara en, hehe. Dom här skulle jag vilja ha!

 

Dessa är från Topshop.



Denna är från H&M. Har en med samma text fast den är gul, från förra katalogen :).



// Jessica

6 Januari

Hej hej, klev upp vid halv 2 eller nåt idag haha. Men aja, bäst att sova ut dom sista lovdagarna.

Hade tråkigt så jag gjorde en blå sminkning nyss!





Färgerna är lite starkare i verkligheten. Kameran fångar det inte bara :(
men aja. Blev ganska nöjd faktiskt :) man skulle haft ett ljusrosa läppstift till det här, men tyvär har jag inget men har precis beställt ett för 49kr på rea från oriflame :D




//sanna

Cranberry and green meadows

Gjorde 2 sminkningar tidigare för jag hade inget annat att göra haha














//sanna

Bollnäs

Hej! Klev som sagt upp vid 8 idag för att åka till Bollnäs. Fixade pass där och gick sen till åhlens för att leta ett mörkblått nagellack. Köpte även två andra nagellack, hehe.


Det rosa och det röd/rosa var på rea, så betalade bara 19 och 25 kronor för dom. Det mörkblå kostade 50 kronor.

Pappa ville inte springa i fler affärer så vi åkte hem efter vi hade köpt det här, hehe.



// Jessica

Go Green

Såhär sminkade jag mig i måndags. Ska nog kanske sminka mig ikväll med för kul haha. Men jag har så tråkiga färger tycker jag, men det kommer jag väl alltid tycka haha!





Ville göra ögonen gröna och då tänkte jag att det passade bra med Nude-läppar




//sanna

5 Januari

Dagens outfit + naglarna jag målade igår











//sanna

Så snyggt!





//Camilla

Ny Ovana.. eller vad man kan kalla det

Kom hem från min syster vid 5-tiden eller nåt sådant. Sen stannade hon och Adrian lite grann och sen åkte dom vid 7. Sen har jag packat upp, borstat tänderna haha och målat naglarna. Jag visar bild imorgon på naglarna. Inget kompliserat. Påminner om Vatten och bubblor haha. Men jag har verkligen fått en ny ovana. Jag har börjat borsta tänderna typ jämt. Såg på Top Model igår och en av dom borstade tänderna HELA tiden. Sen dess har jag typ hållt med henne och nu är tandborsten i munn direkt efter att jag känner mig ofräsch haha.

På tal om ofräsch så använde jag ju egg till mitt hår igår. Mitt hår har aldrig varit lenare haha. Inte nå elektriskt eller nåt. Ska nog nästan byta ut shampoo mot egg helt haha! bara nästan!






Älskar den där låten!
Och för er som aldrig sett McLeod's Dauhters, GÖR DET! Ni måste se det, så himla bra






Den där måste alla se, det står kort text under så man förstår haha
Får tårar i ögonen när jag ser det där!





//sanna

4 Januari

Hej! Idag har jag inte gjort nåt känns det som, haha. Bara legat i sängen och kollat på tv. Tidigare idag så byggde Camilla och jag lite på ett pussel som vi började med igår. Har aldrig lyckats bli klar med det nån gång så det vore ju kul.

Imorgonbitti ska vi upp klockan 8. Strax efter 10 så ska vi fixa pass i Bollnäs. Sen igår fick jag även reda på att vi börjar skolan den 12e och inte den 10e. Så det är ju nästan som två dagars extra lov ;).


// Jessica

Shattered Glass


Hittade den här videon på youtube nu, och gud vad bra hon sjunger!


//Camilla

Nyårsbilder

Knäppte några nyårsbilder, men lägger inte ut alla här, haha. Blir bara 2-3 stycken.





// Jessica

Packar

Har precis duschat och jag tog ett egg i mitt hår haha. Känns redan väldigt lent och mitt hår är fortfarande väldigt blött haha. Bytte ut egget helt mot mitt shampoo så får se om det funkar och blir lenare haha :)


Nu lyssnar jag på musik och ska packa, ska till min syster vid 3 för hon ska göra naglarna vid 5 så då ska jag sitta där och vara barnvakt :P Sen ska vi fråga om hon som gör naglarna kan beställa en liten nail art pensel åt mig :)
Och sen ska jag sova kvar hos min syster.

Men nu måste jag fortsätta packa, ha en bra dag!




//sanna

3 Januari

Gott nytt år i efterskott allihopa, eller hur man nu säger, haha. Jag och Jessica har inte bloggat på några dagar, blev förkyld efter nyårsafton så har knappt orkat kliva ur sängen de senaste dagarna. Men det börjar bli bättre nu. Så snart kommer det en massa försenade inlägg, hehe.


Bild sen nyårsafton hos Sanna :)


//Camilla

Pizza

Nu sticker jag och Amanda till pizzerian :)
Sen ska vi väl se film eller nåt sånt :)



Det här ha jag på mig idag:










//sanna


Make-up

Den här make-upen kör jag på ikväll











//sanna

Nagellack

Tänkte visa mina nagellack :)



från vänster: Depend Myrrh Oil, sen är det nån Oriflame som heter Nail Food, sen har vi två Depend bas lack och sista tuben är en nagel och nagelbands kräm också från oriflame


Lila:
Från Gallery Colour och Den heter Blue Moon, nästa är O.P.I som heter Blue My Mind. Den sista är Depend nummer 184

Röda:
O.P.I "The Show Must Go On", Isadora (står inget nummer eller namn), Rimmel London "320 Rapid Ruby"

Nudes:
Depend "nr 192", Rimmel London "740 Clear", Depend "nr 033 (också genomskinlig", Depend "nr 105", Depend "nr 042", Isadora Matte Top Coat

Blåa och gröna:
Romeo & Juliet (står bara Nail Polish under, inga nummer eller namn), MNY "nr 757", Viva La Diva "nr 18", Depend "nr 207", Depend "nr 197", Depend "nr 191", Viva La Diva "nr 74", MNY "nr 657"

Guld & Silver:
Depend "nr 045", Depend "nr 047", ZTIZ "nr 357"

Rosa Toner:
Oriflame "Copper Not", Viva La Diva "nr 15", Depend "nr 086", Depend "nr 123", Depend "nr 209", MNY "nr 145", Depend "nr 08", Depend "nr 03"

Svarta & Gråa:
Loreal Paris Resist & Shine "nr 736", Depend "nr 206", Lumente "Trouble Maker", Depend "nr 039", Gallery Colours "Black Sparkle", Depend "nr 104", Lumente "Cosmic Girl", Isadora Graffiti Nails "801 Black Tag"





Det var alla, måste köpa orange och gula hhaa, härliga sommarfärger :)



//sanna

2 December

Godmorgon! Visar en bild nu på vad jag hade på mig på nyårsafton



svarta strumpbyxor, volangkjol, svart skärp med silver detaljer, svart linne och svart halsband med silver detaljer

halsbandet :)



Kan också säga att jag målade naglarna igår och nu ser dom ut såhär:

det blå/lila är från O.P.I och heter Blue My Mind
Sen har jag svarta blommor på tummarna och ringfingrarna, på tumarna lade jag en silver rhinestone också :)






//sanna

RSS 2.0