Romeo+Juliet

Idag såg vi Romeo+Juliet på svenska lektionen och herregud så sorglig!! jag trodde ögonen skulle ramla ut!!!
Och ändå var det bara jag och två st killar i klassen som grät haha xD Men jag tyckte den var jättebra. Synd bara att dom inte utspelade den för jättelänge sedan. Och sen så var ju Leonardo DiCaprio med också och då vart det ju ett till plus haha!

En rolig sak är att jag frågade min svenska lärare när filmen var slut om denna bok fanns på bibloteket och då sa hon att den fanns men att jag inte skulle försöka mig på den för det är konstiga gamla meningar xD
Men jag förstod iallafall filmen och det var det gamla "äkta" manuset. Kanske jag ska låna boken i sommar när jag har tid att läsa =)







//sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0