27 Februari

Hej! Idag har både Camilla och jag varit till våra praktikplatser så dom har fått skriva på praktikunderlaget. Ska till arbetsförmedlingen med papperet imorgon. Och sen på väg hem så lossnar den vänstra blinkersen på bilen! Visste inte ens att den kunde det, haha! Så mamma ringde till morfar så han fick komma och hjälpa oss. Så han löste det med tejp, så nu sitter det där det ska ;) Mamma ska iväg med bilen imorgon så dom får kolla upp det.

I alla fall, tänkte visa en varsin vinst vi glömt att visa. 


Camilla vann ett presentkort hos Ida på 200 kronor från Notme för inte så längesen, tror hon skulle beställa den här! 


Och jag vann 10 pepparkaksformer hos Annika i hennes julkalender. Har inte hunnit använda dom än, men ser fram emot att göra det :) Trodde faktiskt dom skulle vara liite större, igelkotten i mitten är inte större än 2,5-3cm haha.


// Jessica

25 Februari

Igår var Jessica, mamma och jag på bio på Små Citroner Gula. Mamma ville se den så följde med henne. Den var mycket bättre än jag trodde den skulle vara. Idag var Jessica och jag ute och letade praktikplatser, hittade en varsin! Så skönt, haha. Nu sitter vi i mitt rum och kollar på Ullared. Efter det blir det CSI och kanske DH. 


Bild från tumblr. Skulle inte tacka nej till tröjan!


//Camilla

23 Februari - Outfit


Tröja - Gina Tricot, Armband - Romwe, Väska - gypsygroupie.com, Skor - Ellos, Vaxade jeans - H&M


// Jessica

20 Februari

Hej! Tänkte visa lite julklappar Camilla och jag fick, börjar med kläderna. Har glömt att lägga upp dom, haha, men bättre sent än aldrig ;).


Vanlig långärmad tröja från H&M




Träningslinnen från Ellos


Stor stickad tröja från H&M



2-pack tröjor från Ellos


Glittrig tröja från Lindex.

Har faktiskt hunnit använt det mesta av det här. Nu ska vi gå och kolla på efterlyst och se om det finns något kvar av rabarberpajen från igår, haha. Imorgon ska vi vara i Söderhamn hela dagen, så är säkert helt slut när vi kommer hem, haha.


// Jessica

19 Februari

Hej! Idag var vi på Miroi som vanligt på eftermiddagen. Sen dess har vi inte hunnit gjort så mycket då vi kom hem vid halv 5. Har nyss bakat rabarberpaj som blev supergod! Tur att mamma hittade rabarber i frysen ;) Nu kollar Camilla och jag på Maria och Mindy, haha. 







Lite rosa bilder från Tumblr.


// Jessica

18 Februari




Bilder från tumblr. Önskar att mitt rum såg ut såhär.



//Camilla

17 Februari

 










Lite låtar jag lyssnar mycket på nu :)


// Jessica

15 Februari

Idag var Jessica och jag på Miroi och lyssna på en föreläsning. Ganska intressant, men lite väl lång tyckte jag den var. Skönt med helg i alla fall. Men imorgon måste vi upp ganska tidigt för vi ska leta ny skrivborsstol till Jessica. Kanske hittar något nytt klädesplagg också, haha. 


Dessa snygga tröjor finns på Bikbok. Tror mörkgråa är min favorit, me gillade den vita med. 399 kronor styck kostar dom.


//Camilla

Lite Nytt Från I Måndags

Här kommer lite bilder på det Camilla och jag köpte i måndags efter vi klippt oss.


Lindex, 75 kronor.


Behövde påfyllning av båda två, haha. Foundationen är köpt på Åhléns och nagellacksremovern är köpt på Lindex.


Depend nagellacken är köpta på Åhléns då dom hade två för 39 kronor, och Ztiz är köpt på Dollar Store för 10 kronor styck. Nu kan vi inte köpa mer nagellack på ett tag, lådan där dom står börjar bli full, haha! Och nu har vi ju lite nya vårfärger :)


// Jessica

14 Februari

Idag var vi på Miroi igen som vanligt. Ska egentligen vara ledig imorgon, men måste dit på en föreläsning. Hoppas den är lika intressant som den förra vi lyssnade på, då kommer det inte kännas så långt med tre timmar i alla fall! ;) När vi kom hem var det meningen att vi skulle baka, men jag hade så ont i huvudet så vi får ta det imorgon istället. Om vi har tur hinner vi med en tidigare buss då med.


Tröja - Ellos
Jeans - Cubus
Halsband - Guldfynd
Klocka - present

Detta hade jag på mig i måndags. Störande att spänne var framme på halsbandet, haha. Men finns inget att göra åt det så får duga :).


//Camilla

13 Februari






Tre bilder från Stockholm Streetstyle. Skulle gärna vilja ha en peplumtröja, ett par röda jeans och svarta boots liknande dom på tredje bilden. Så snyggt!



//Camilla

11 Februari

Idag var Jessica och jag som sagt och klippte oss och färgade håret. Så skönt att slippa utväxten, haha. Känns lite ovant då håret blev ungefär 10 cm kortare, men man vänjer sig väl :) Efter frisörbesöket så tittade vi runt lite på stan och hittade lite nytt som kommer upp på bloggen imorgon. Kommer även komma en outfit från idag då också. 



Bild från tumblr. Skulle inte klaga om min skogarderob såg ut såhär, haha!


//Camilla

10 Februari

Idag har Jessica, mamma och jag gått igenom våra gamla bebis- och barnkläder. Det har tagit hela dagen då mamma inte hade slängt någonting, haha. Tog ner 14 kartonger på vinden så det var en hel del! ;) En granne har redan varit här och hämtat tre påsar till sina barn, haha. Har även lagt undan en del till en av våra tremänningar och en vi känner. 

Imorgon måste Jessica och jag upp tidigt för att åka till frissan. Ska klippa oss och färga håret. Ska bli skönt då vi inte färgat sen i slutet på maj!


Bild från tumblr.


//Camilla

She's Pampered


Två bilder på mina naglar just nu, den översta tagen utan blixt och den under med. Målade för nästan en vecka sen, därav är det lite slitet. Har målat med Essie - She's Pampered. Ett lager bara, superbra! Hade aldrig provat Essie förut, så blev glatt överaskad! :) 

// Jessica

8 Februari

Här var det tyst, haha. Har inte bloggat på fem dagar. I tisdags var Jessica och jag sjuk så var hemma från Miroi, på torsdag kom vi dit i vanlig tid och fick då veta att försvarsmakten skulle vara där och prata klockan 9 så vi hade kunnat tagit en senare buss. Sen har vi inte gjort något speciellt, haha. Bara tagit det lugnt och försökt blivit friska. Tror aldrig jag varit förkyld så här länge någon gång, hoppas det snart blir bättre! Kommer i alla fall ett till inlägg lite senare :)


Bild från tumblr. Hade gärna haft örhängena på bilden!


//Camilla

3 Februari

Hej! Igår lyckades vi faktiskt kliva upp 9.30, haha. Våran moster kom och hämtade oss så vi kunde åka och handla. Sen så stannade hon här och hjälpte mamma med lite saker. På kvällen kom Sanna hit :) Vi kollade på melodifestivalen och två filmer, haha. Tyckte melodifestivalen var helt okej, trodde det skulle vara sämre då man knappt kände igen nån som skulle vara med. 

Idag har jag inte gjort så mycket, hjälpte mamma med tvätten nyss, och har sen dess målat naglarna. Köpte ett superfint nagellack inne på Åhléns för nån dag sen, så målade med det nu. Ni får se det på en annan dag!

Om en halvtimme är det bandy, så tror nog jag ska kolla på det. Det är ju final!

 

En mörk bild på Camilla och mig sen midsommar, haha. Vill vara brun igen!


// Jessica

1 Februari






Bilder från Stockholm Streetstyle.

Idag har vi inte gjort så mycket. Tvättat, lagat mat och läst teori, haha. Igår var det så fint väder! Nästan så man trodde att våren var på väg.


//Camilla

RSS 2.0