Outfit


Poncho - H&M, linne - Gina Tricot, nagellack - OPI, jeans - Gina Tricot, armband - Asos.com, väska - novaqueen.se, skor - have2have.se


//Camilla

Stockholmstreetstyle







Kolla vad mycket snyggt!!


// Jessica


Åhlens





allt är ifrån Åhlens wera kollektion





//sanna

chill

vaknade kvart över 1 idag haha. Sprang upp och klädde på mig osv, ville inte att mamma och pappa skulle komma hem och se mig i typ pyjamas haha (dom slutar 13.36) så dom kommer hem senast tio i hehe.
Men sen har jag inte gjort något speciellt, ska till min bror och hans flickvän senare med pappa så ska busa med deras hund då hihi :)

Såg föresten en t-shirt i ellos katalogen (tror jag att det va) som det stod "All You Need Is Love" på, ville ha den bara för att One Direction sjunger en cover av en låt som heter så ;(

Beroende eller vad? :o












//sanna

31 Oktober

Hej! Snart ska Jessica, mamma och jag åka till alfta. Nån av oss ska övningsköra dit och den andra hem, haha. Vi ska på hemköp, sen ska vi kolla om vi hittar nåt på Sofies kläder eller vad nu det hette, haha.

Blir så irriterad när ingenting funkar med Swedbank -.-' Först så funkade inte mitt kort så jag var tvungen gå till banken flera gånger. Sen så fick jag en check med mitt studiebidrag på, så gick till banken då också för att fixa så att det skulle komma in på kontot på engång. Hon sa att det funka, men nu idag så fick jag en till check för det blev nå fel förra gången, på det också!! Blir så fruktansvärt irriterad -.-.



//Camilla

Collage

Kommer ännu ett collage här nu haha, hade tråkigt och det är ju lov så vill inte lägga mig 11 liksom, så detta höll jag på med :)




Topp- £33 (355kr) ASOS.com, Bälte- 149kr Gina Tricot, Svarta Jeans- 199kr Gina Tricot, Halsband- 149kr Gina Tricot, Kort kavaj- 399kr Gina Tricot, Skor- 749kr Nelly.com, Nagellack China Glaze (Crimson) - 98kr Nelly.com



Hela outfiten för 2078kr





//sanna

Collage



Halsband - Items by Johanna, Tröja - Ellos, Örhängen - Asos.com, Skor - Have2have.com, jeans - Gina Tricot, Väska - Ellos.

Alltså, jag kan inte säga om jag tycker om eller hatar tröjan, haha! Men tror nästan jag gillar den! Skulle matcha den såhär och med ett svart matt nagellack till. Om det nu finns ;). Annars är det väl bara att köpa ett matt topplack :)


// Jessica

McFly

Så fruktansvärt bra!!






//Camilla

Nagellack

Detta är de två nagellack jag köpte i Valbo :)




China Glaze- First Mate och Essie- Sugar Daddy







Jättefina färger och jag måsta ju passa på att köpa när det va 20% rea på alla nagellack på kicks ;)






//sanna

30 Oktober

Igår var jag, mamma och pappa i Valbo och köpte några saker. Visar dem två nagellacken senare :)









köpte också en vit långärmad med en tiger på men hittade inte bild på den från Gina tricot längre så ni får se den nån gång när jag jhar den på mig :)






//sanna

Youtopia

Var inne på youtopia.se för ett tag sen och hittade lite snygga grejer. Här är mina favoriter!



//Camilla

29 Oktober

Hej! Blir ett sent första inlägg idag! Var som sagt och skrev högskoleprov idag, så var på skolan mellan 8.20-16.15. Lång dag! Men nu har vi äntligen lov! :D Imorgon ska vi inte göra så mycket, försöka göra klart nåt skolarbete som jag inte är klar med, städa och fixa och sånt! :)

Tycker det känns som måndag idag, haha! Bara för att vi var i skolan ;). Känns som att vi bara hoppade över helgen, så nu vet jag inte riktigt vilken dag jag tycker det borde vara. Tur att det är lov!

Alldeles nyss kollade Camilla och jag på Letters to Juliet som gick på tv1000. Åh vilken bra film!! Måste ha den, haha!




// Jessica

Nelly-rea

Kolla vad mycket fint det finns på Nellys rea! Ingenting på bilden kostar mer än 100 kronor!




// Jessica

This is where my heart takes over

Måste prova!




//Camilla

28 Oktober

Hej! Idag började inte vi förrns 12.20, jättehärligt! Då satt vi bara och läste på lektionen, sen skulle vi ha matte, men då va vi klar med det vi skulle göra, så vi fick gå, så hela dagen kändes lite onödig, haha. Men nu har vi lov!! :D Fast ska skriva högskoleprovet imorn, så måste upp vid 6 i alla fall. Sen måste vi vara på skolan till halv 5, så det är ju lite jobbigt! Sen när vi sluta så gick vi till Ica och köpte nyaste FRIDA-tidningen för One Direction var med. Sen så la Camilla och jag oss i min säng under filtar och höll på frysa ihjäl. Nu har vi nyss ätit och sen blir det att kolla på idol! :)


En gammal bild på Camilla och mig. Men varför hänger det en galge på lampan, haha!?



// Jessica

Signe

Min kompis Signe har hela tiden sagt att hon hatar One Direction bara för att det är massa "småflickor" som gillar dom men hon hade aldrig hört deras låtar. Idag skrev hon till mig på facebook att hon älskade dom och speciellt Harry haha! sen lovade hon mig att vi skulle sjunga deras låtar på rasterna imorgon haha :D ÄNTLIGEN säger jag bara, väntade på att nån i min klass skulle tycka att dom va bra :'D










Föresten, titta vem som är glad idag då man får sms av mamma där det står: Har hämtat ditt paket nu.
Sen skrev hon också: Har du bytt ut Macfly?
Då skrev jag: :o du stava McFly fel, och nej det har jag inte!


Men titta titta TITTA!!





Får dom inte förrän på julafton men jag fick titta lite i dom innan mamma och pappa tar dom haha xD
Och i ena finns detta:

deras autografer!! Dom ser jätteäkta ut, alltså inte kopierade, Det ser ut som att dom har skrivit med vanlig svart penna!! hoppas dom är äkta hihi!





"Förlåt till alla som inte gillar One Direction, men bläddra förbi bara"







//sanna

Naglar

Igår fixade jag mina naglar. gjorde akryl och blandade Lila med Orange glitter :)














//sanna

Vill ha!



Åh vad jag vill ha allt på bilden!! Mest rosa, haha! :) Sakerna är från H&M, kappahl, topshop, items by johanna och OPI.


27 Oktober

Hej! Hann inte blogga något igår. Gick först i skolan, sen hann vi bara hem och äta sen hade både Jessica och jag tid på körskolan i Bollnäs. Sen när vi kom hem därifrån läste jag engelskaboken och sen övade jag till högskoleprovet som är på lördag. Sen var det Big Bang Theory, 112 på liv och död och Grey's Anatomy!

Idag efter skolan så gick Jessica och jag till tandläkarn för jag skulle byta tid, men såklart var det stängt för dom hade nå kurs eller nåt mellan 8-18 så måste gå imorgon igen -.-.

Imorn har vi bara två lektioner, så vi går bara 12.20-14.45! :) Skönt! Sen är det äntligen HÖSTLOV!!


Harry från One Direction!


//Camilla

Vunnit ett nagellack!

Jag har vunnit ett nagellack på facebook :D Det är ett som jag har bloggat om några gånger, nämligen detta:
 

Är jätteglad, brukar inte vinna tävlingar så ofta! :D



// Jessica

25 Oktober

Hej! Gick i skolan i 3½ timme idag, men det kändes som om det var 8 timmar, haha. Så tråkigt var det ;). Efter skolan gick Jessica och jag till banken för att prova ta ut på våra kort för första gången, men såklart funkade inte mitt! Men till slut fick dom det att funka. Sen dela vi även upp pengarna vi fick av att dela reklam, vilket blev typ 3000 var :).


Gammal bild på mig och Sanna, vad blek jag är, haha!

//Camilla

Nytt - Armband


Armband från Lindex. Köpte det på rea för 60 kronor i lördags!


//Camilla


24 Oktober - Dagens outfit

Hej! Idag så känns det som om vi äntligen har kommit igång med vårat UF! Jätteskönt.

Har läst lite naturkunskap sen vi kom hem nu, men det fastnar ingenting! Ska läsa mycket imorn eftersom provet är på onsdag.

Idag efter skolan gick vi och köpte blommor åt mamma eftersom hon fyller år. Sen så slog vi in paketen med.

Men i alla fall, tänkte lägga upp dagens outfit.


Linne - Deval
Kofta - Cubus
Jeans - JC
Halsband - Erikshjälpen
Armband - Present.


// Jessica

Fashiontoast.com

Här är några bilder på Rumi från fashiontoast.com. Både gamla och nya.










//Camilla

23 Oktober

Hej! Dålig bloggning i helgen.. Men har hur mycket läxor som helst som ska göras och dom går före. Menmen, ska försöka bli bättre! Imorgon kommer förhoppningsvis de 2 nya sakerna från Bollnäs upp! Sen kanske det blir nån outfit med, vi får se!

Alldeles nyss har jag duschat. Hade främmande tidigare så hann inte före, hehe ;). Mamma fyller ju år imorn! Hjälpte våran moster komma igång med sin facebook med! Och har fastnat helt för Wordfeud! Jag som hatar alfapet.. Är helt fast nu, haha!

Ja, det var väl allt jag hade. Men skriver mer imorn, tror inte det blir mer ikväll i alla fall!


// Jessica

22 Oktober

Hej! Ska kolla på Robins nu, tänkte bara skriva lite snabbt att vi hitta lite grejer i Bollnäs. En tröja och ett armband, och så köpte vi en mascara till mamma som hon ska få när hon fyller år :). Bild kommer nog på måndag! :) Hinner inte imorgon, har jättemycket läxor.. Men nu måste jag gå!





// Jessica

Är med och tävlar!

Är med och tävlar hos Sminklådan om det på bilden, var med och tävla här du också!




//Camilla

21 Oktober

Hej! Var en riktigt lång skoldag idag! Har kollat på idol nu, tyckte det var tur att inte Amanda åkte ut, fast jag ville inte att Emil skulle åka heller. Menmen, det blir väl bra ändå :). Sitter vid laptopen framför Idol extra nu med Camilla. Ska väl sitta en stund till. Imorgon ska vi kliva upp klockan 8 för att åka till Bollnäs! :) Förhoppningsvis så hittar vi något riktigt snyggt med :).

Var väl allt just nu, men bloggar väl när vi kommer hem imorgon. Fast har lite läxor att göra, typ 4 naturkunskapsgrejer plus en massa engelska. Men ska försöka göra bort det såfort som möjligt så man får tid att göra vad man vill sen :)



En gammal bild på världens bästa band ;).


// Jessica

Gina Tricot

Hittade massa snygga saker på Gina Tricot's hemsida nyss!


199 kronor.



149 kronor.


399 kronor.


99 kronor.


Så synd att man inte bor nära en Gina Tricot! Får hoppas att dom här är kvar 1a december, haha. Knappast ;).


// Jessica

Gårdagens outfit


Polotröja - H&M
Jeans - Lindex
Klocka - Present
Ring - Åhlens


//Camilla

20 Oktober - UF

Hej! Camilla, Madde och jag håller på att göra smyckeshållare i vårat UF-företag! Ni får gärna gå in HÄR och gilla det, vore jättesnällt! :)


// Jessica

Dagens Outfit

Hej! Vakna nyss, haha. La mig och vila ett tag för jag hade så ont i huvudet. Men nu är det bättre.

Tänkte bara lägga upp dagens outfit.



Alla kläder är från Gina Tricot!

Halsbandet är från JC och ringen är från Dollarstore.



// Jessica

Leopard

Igår när jag fick hem mitt nelly paket så fick jga fler konad brickor så jag gjorde om naglarna igår :D





köpte nagellacket på Mallorca :)






//sanna

O.P.I

Ska bli kul att träffa Jessica och Camilla igen :D vi har inte setts på ett tag!


Tänkte föresten visa alla mina O.P.I nu. Har 10 stycken :D



från vänster: Guy meets gal Veston, The Show Must Go On, Teenage Dream (fick den igår från nelly.com), My private jet, Samoan Sand, Servin' up sparkle, Teal The Cows come home, Grape..set.. match, Blue my mind och Mermaid's tears :))


Mina favoriter är: The Show Must go on, servin' up sparkle och Grape.. set..match. Har ännu inte testat Teenage dream, My private jet, samoan sand eller mermaid's tears så ska göra det snart :))





//sanna

19 Oktober

Hej! Det har blivit lite dålig bloggning nu i några dagar, har haft fullt upp! Ikväll ska Jessica och jag till Sanna också och kolla på film! :)

För några dagar sen fick vi hem ett ellospaket och här är vad som låg i det:




Jessicas skor :)


//Camilla

18 Oktober

Hej! Somnade såklart idag när jag skulle läsa engelskan. Vaknade av att mamma kom hem från jobbet, haha! Sen dess har vi hunnit äta, kolla på ett DH avsnitt, spela sims och nu har jag precis duschat. Tänkte bara visa en bild på mina naglar just nu:


Eller ja, såhär såg det ut när dom var nymålade, vilket var nångång i helgen. Skulle ha lagt upp det här då, men glömde bort. Bättre sent än aldrig ;). Använde i alla fall Viva La Diva #74.



// Jessica

17 Oktober

Hej! Idag efter skolan så kollade Jessica och jag första avsnittet på säsong 5 av Desperate Housewives! Sen somnade vi såklart, haha. Sen så skrev vi klart engelska c uppgiften och skickade in den. Sen har vi inte hunnit gjort så mycket mer, haha. Fick ellospaket idag också! Jessica hade köpt ett par vinterskor och så hade vi köpt två t-shirtar, men vi behöll bara en. Den andra var fläckig så det såg ut som att någon hade trampat på den och så var den för liten också. Kommer väl bilder snart nån gång!

Nu sitter Jessica och spelar sims och jag sitter på hennes gamla laptop och kollar youtube, eftersom inte bloglovin funkar. Ska snart se 112 på liv och död! Dem filmar ju härifrån igen!


Fick bli en bild från arkivet som är fotad i somras. Har bara massa gamla bilder på den här datorn, haha!


//Camilla

Youtube

Ville bara berätta innan jag går och lägger mig att jag har spelat in där jag sjunger och lade precis upp det på youtube så om ni vill får ni gå in och lyssna :)

http://www.youtube.com/watch?v=ehqplqwb3A8


Men var snälla, hihi :)


Ska till skolan till 8 imorgon för jag och Amanda och en till i våran klass ska till mattestuga på morgonen för vi vill öva inför matte provet som är på tisdag :)








//sanna

Shoes
















//sanna

Home

Såhär ser ungefär mitt drömhus ut:













Har även postat lite här: http://swedishlondoner.tumblr.com/





//sanna

Tävling - Smink



Jag är med och tävlar hos dansprinsessaaa om smink från Viva La Diva! Tävla du med!



// Jessica


Fredagens outfit

Ja, såhär såg jag ut i fredags!


Tröja - Gina Tricot (ny)
Jeans - Gina Tricot

Sen så hade jag klockan som jag alltid har med, men den hamna visst inte med på bild ;).



// Jessica

16 Oktober

Hej! Idag ska Jessica och jag städa och fixa en massa. Ska försöka göra klart alla läxor så fort som möjligt, så att man blir klar nån gång, haha. Ska kolla på sista avsnittet på Desperate Housewives också, har bara ett avsnitt kvar på 4e säsongen, sen ska vi låna femte! Det är så bra!

Målade ju naglarna igår, och så här blev dem!

Med blixt:


Utan blixt:

Använde Lovie nr 35. Fick det i present för ett tag sen och jag älskar färgen!


//Camilla

Är med och tävlar!

Är med och tävlar om en blåsapa hos Amanda! Var med och tävla här du också!




//Camilla

One direction

På senaste tiden har jga blivit väldigt beroende av One Direction haha, jag beställde TVÅ böcker också och inte en som jag trodd ejag skulle göra hihi :D
Dessutom längtar jag JÄTTEmycket till november för då kommer deras album ut.

Dom är så underbaraaa!


http://www.youtube.com/watch?v=V5UQD61Tg3E


sen ser dom ju inte alls dåligt ut heller!





//sanna

O.P.I

Igår efter skolan sprang jag och en kompis till Åhlens innan bussen kom och jag köpte två O.P.I :D



Samoan sand och My private jet :)




Lite dåliga bilder, men vill ni se bättre så kna ni gå in på google och skriva in O.P.I och namnet efter så kommer dte up många bättre :)





//sanna

Bikbok

Dessa tre saker från Bikbok skulle jag vilja ha!



249 kronor.




349 kronor.




99 kronor.


// Jessica

Adrian

Adrian har sovit över från igår till idag så det blev en del skoj och mys :D






Nu ska jag ner och fråga mamma och pappa om jag får beställa en One Direction bok och om jga får beställa från nelly.com :D





//sanna

15 Oktober

Idag har vi inte gjort så mycket, mest tagit det lugnt. Men har i alla fall skickat in en engelska b uppgift nu! Så nu har vi bara 2 kvar plus läsning, haha. Men får göra dem imorn :).

Här kommer i alla fall gårdagens outfit!


Tröja - H&M
Jeans - JC
Klocka - Present

Nu ska både Jessica och jag måla naglarna!


//Camilla

Bianco

Kolla vilka snygga skor jag hittade på bianco igår!


1000 kronor.



600 kronor.




500 kronor.


Jag skulle så gärna vilja ha såna här, men dom skulle vara omöjlig att gå i. Jag har problem att gå i 4 cm klack, tänk då dom här, haha!

14 Oktober

Hej! Tänkte visa vad jag hade på mig i onsdags!


Tröja - Nelly.com
Linne - Gina Tricot
Jeans - JC
Halsband och klocka - Present.


// Jessica

H&M collage

Fick ett mail från H&M där det stod att de hade rea, så var tvungen in och kolla, haha. Här är mina favoriter!


Allt är på rea, så in och fynda!


//Camilla

13 Oktober

Hej! Idag på UF så ändrade Camilla, Madde och jag oss, haha :) Vi ska inte göra plädar längre! Utan vi ska göra en annan grej ;).

Har haft världens huvudvärk hela dan och det går aldrig över. Hann inte sova middag heller, haha ;). Övningskörde till Alfta idag efter skolan för att handla. Sen när vi kom hem så hjälpte vi mamma med hennes nya mobil och sen så har vi ätit och duschat. Skulle ha skrivit klart Engelska B dagboken tills imorn med, men jag har inte hunnit, så får väl göra den i helgen. Har kommit en bra bit på väg i alla fall :)

Imorgon börjar jag 12.10! Jätteskönt! Sen så kommer Alice följa med oss hem efter skolan och så :). Var jättelängesen!

Det var väl allt jag hade att berätta, haha :). Ska läsa lite bloggar nu och så. Bloggar kanske mer senare!



En bild från när vi var ute och fotade senast.


// Jessica

112 på liv och död

Ska kolla på 112 på liv och död nu! :) Efter det blir det efterlyst med, så ska inte sitta nå mer vid datorn idag.


En bild som Camilla eller jag tog idag när vi fika ;).


// Jessica

Maybe it's not enough



Tröja - H&M, Halsband - Mestore.se, Jeans - Gina Tricot, Skor - Converse, Nagellack - Essie Sugar Daddy.




// Jessica

12 Oktober

Hej! Provade studentmössor idag i skolan. Kommer kosta 1011 kronor var för Jessicas och min, och då tog vi bara mössan! Sen efter skolan så kollade vi på ett Desperate Housewives avsnitt så nu har vi bara ett avsnitt kvar av fjärde säsongen! Ska låna femte sen när vi är klar, haha.

Det här hade jag på mig:

Tröja - Bikbok (ny)
Linne - Gina Tricot
Jeans - JC
Armband - Jessicas


//Camilla

Romwe.com

Fyra snygga tröjor från romwe.com!








Alla kostar mellan £20 och £26. Skulle vilja ha alla de här, den översta är ju perfekt!


//Camilla

Kofta

Tänkte visa en jättefin kofta från Gina tricot som jga verkligen skulle vilja ha!




Ni MÅSTE också lyssna på dom här två låtarna från mina favoritband, asså shit jag önskar mig konsert biljetter!!












//sanna

Kommentarer

Hej! ser att vi har fått många kommentarer nu på sistonde, vilket verkligen är jättekul! :) Tänkte bara skriva att vissa av er som kommenterar kan jag inte svara tillbaka till pga ett skript som gör att hela datorn hänger sig! Så det är ju lite synd. Men om ni inte får något svar så vet ni i alla fall vad det beror på! :)


Ska kolla på Big Bang Theory med Camilla nu! Efter det blir det 112 på liv och död eftersom dom filmar härifrån igen :) Sen efter det så är det Desperate Housewives, så sitter inget mer vid datorn idag!




// Jessica

11 Oktober

Hej! Kom alldeles nyss kommit hem från skolan, hade som sagt bara en lektion idag. Satt och pratade om Engelska C böckerna. Gick väl rätt så bra. Fick sluta tidigare eftersom jag hade arbetet man skulle göra nu hemma på datorn. Tänkte bara lägga upp dagens outfit.



Kofta - Cubus
Jeans - Gina Tricot
Linne - Lindex
Klocka & halsband - present.


Idag när mamma kommer hem från frissan så ska vi beställa från Ellos! Ska köpa ett par stövlar och kanske nåt mer om vi hittar :).


// Jessica

Höstoutfit

Såhär skulle jag vilja gå klädd!


Tröja - Cubus, Tubhalsduk - Forever 21, Nagellack - OPI Mermaids Tears, Jacka - H&M, Skor - Converse, Jeans - Cubus, Dubbelring - Mestore.se, örhängen - Style By Tyra.


Ikväll ska Camilla och jag se på 112 på liv och död som går på 7an, dom har filmat här där vi bor! :) Sen efter det är det premiär för nya 2 ½ men med Ashton Kutcher, så det måste man ju också se ;).



// Jessica

10 Oktober

Hej! Fick veta idag att vi inte skulle ha de två sista lektionerna imorgon, så vi är ledig! :D Eller ja, en del av oss i alla fall. Jag är ledig, men inte Jessica. Hon har engelska c på morgonen. Jag har det på fredag istället så då börjar jag 8.20 och hon 12.. fuskigt, haha.

Idag efter skolan så gick Jessica och jag och fotade. Blev mest en massa flumbilder med hår fulla ansiktet eftersom det blåste så mycket ;). Men förhoppningsvis så blev vissa bilder som vi ska ha till projektarbete bra, haha.


Bild från förra gången vi var ute och fota. Jessica till vänster och jag till höger!


//Camilla

Mitt rum

Igår städade jag från halv 12 till klockan 6 på kvällen, fast jag städade inte bara, jag mörblerade också om :D


Före, tog inte bilder precis innan så jag hade lite annorlunda än vad det va typ igår haha. bilderna är tagna för typ ett år sedan






Nu ser det ut såhär:

sängen på ett helt annat ställe

där stod sängen förut, det har blivit jättemycket större nu :D

så ser det ut dagtid, på kvällarna ser det ut såhär :) :



blev lite trång med datan, tv:n och sängen men när vi är klar med mitt vardagsum så försvinner tv:n från mitt rum :))


nattuksbordet ska bort det med, vet bara inte vart det ska stå än så länge haha jag ska köpa ett nytt mycket finare :). lika calendern ska upp på väggen nånstanns.. x)





//sanna

9 October

Idag klev jag upp vid 10 och min syster och Adrian kom vid tjugo i 11 ungefär :) vid 1 åkte vi till min yngsta bror och hans tjej och firade hans födelsedag som var förra helgen :))



såhär såg jag ut idag

Adrian





//sanna

Everybody

Hahaha så kul!!




// Jessica

Äppelpaj!

Det här kommer vi äta ikväll!




//Camilla

Gina Tricot

Hej! Idag har jag skrivit lite på engelska C, bäddat rent, plockat ner äpplen från trädet (som är typ 3 meter högt, såg säkert jättelöjligt ut... men nu blir det äppelpaj ikväll!) och tagit ner studsmattan, vilket säkert också såg jättelöjligt ut, haha ;).

Tänkte bara visa lite snygga nyheter från Gina Tricots hemsida ifall ni har missat det!




Så snyggt! :) jag måste ha det översta linnet, sen vill jag prova den beige kjolen och den grå tubhalsduken!


Våran moster och hennes sambo va på rättviksmarknaden igår och alldeles nyss kom hennes sambo med såna där goda remmar! :D Så nu blir det väl att smaska i sig dom ikväll ;).

Vi kolla bara på början av Invictus igår, den var så dålig så vi kolla på Mamma Mia istället! :)


// Jessica

Är med och tävlar!

Jag är med och tävlar hos Beauty By Tanci om en ögonskuggepalett!



Var med och tävla här du också!

//Camilla

Invictus

Ska kolla på invictus nu med Camilla! :) Har haft den ett tag, men aldrig kollat på den så ska göra det nu :) Och efter det ska vi kolla på nåt Desperate Housewivesavsnitt med! :)




// Jessica

Outfit



Skjorta - Cubus, Jeans - Cubus, Väska - Åhléns, OPI - Meep Meep Meep, Armring - Mestore.se, Depend #264, Halsband - Style By Tyra, Ringar - Asos.com, China Glaze - Urban Night.


Egentligen ingen skjorta jag skulle köpa, men den va ju jättesnygg! Cubus har fått in massa snygga grejer nu, jag som inte brukar gilla deras kläder. Så här skulle jag vilja se ut! Älskar att ha mycket smycken!



// Jessica


8 Oktober

Blev ingen bloggning för Jessicas och min del igår eftersom Johanna var här! Kollade på Idol och Mr Beans semester och hade mysigt! Skrattade väldigt mycket också, haha. Mr Bean var så fruktansvärt töntig! Men kul hade vi i alla fall :) Lite kul att Matt Willis - Crash var med i filmen också ;). För er som inte vet vem han är så var han med i Busted förr som är ett av mina favoritband.





Nyss var mormor och morfar här och fikade, så Jessica och jag åt först fika, sen när resten fikade så åt vi glass så är inte särskilt hungrig nu, haha.

Ikväll ska vi kanske kolla på Invictus. Har haft den filmen ett tag men alldrig sett den. Börjar väl bli dags nu då! ;)
Bloggar mer senare!


//Camilla

7 Oktober

Hejsan!

Har inte haft så mycket att skriva om faktiskt.. Har varit helt besatt av Tumblr på senaste tiden hehe..

för er som undrar, här är min Tumblr:

http://swedishlondoner.tumblr.com/


den här veckan ska jag städa mitt rum, RIKTIGT städa, byta lakan, tvätta golv, väggar och tak osv. Plugga och fira bror.



Inspiratiooooon:











//sanna

Blogginspiration









Alla bilder kommer från Sarah


//Camilla


Svar på kommentar

Fick ännu en kommentar som jag ska svara på :)


Tack för svaret! Kollade in på youtube :) har en fråga till, haha. Man måste köpa en sån stämpel va? kan du rekomendera nåt ställe eller nån hemsida? :) kram!


(hon frågade om konad förra gången)


Aa, stämpel måste man absolut ha :) Här är det ställe jag köpte på:
http://välaboden.se/index.php?language=se&osCsid=5g469jij383nus9jjftqn8nhk5


gå bara in på Naglar (till vänster), sedan hittar du själva brickorna på "bildbrickor" och stämpel på "tillbehör"

Men här är också länken till den stämpel jag har:
http://välaboden.se/product_info.php?cPath=21_31&products_id=866

Stämpeln har två sidor, en större och en lite mindre, den minsta är lättast att använda om man inte använder hela designer, bara om man ska tex ta en blomma eller nåt litet motiv :)


Det finns också konad grejer på nelly.com :)










//sanna

6 Oktober

Hej! Kollade alldeles nyss min mail och såg att jag hade fått ett mail från Chic. Där visade dom den nya kollektionen från Lindex Affordable Luxury, och jag hittade två grejer jag gärna skulle vilja prova!





Tröjan kostar 499 och skinnbyxorna 1299 kronor. Tyckte tröjan var jättehäftig! Tror inte jag skulle passa i den, men det vore roligt att testa, haha. Och skinnbyxorna är säkert för kort, men det vet man ju inte förrns man provat dom ;).



// Jessica

Klänningar

Hittade tre snygga klänningar från inlovewithfashion.com!







Kostar £32.00. Den blåa är min favorit!


//Camilla

5 Oktober

Hej! Idag hade vi en rätt så skön dag i skolan! Ingen lärare på naturkunskapen, slutade tidigare på matten och kollade på film på databashanteringen! :)

När jag kom hem så läste jag ut Engelska C boken! Så nu är det bara den andra kvar, haha. Somnade såklart med.

Men i alla fall, tänkte visa två kavajer från yesstyle.com!

 
Den svarta kostar 795 och den rosa 332 kronor. Vill ha en svart kavaj men hittar aldrig nån bra! Den här är dock lite dyr tycker jag, men vill ha en liknande! Har faktiskt en ljusrosa kavaj, men den är inte alls så snygg som den på bilden, haha!


// Jessica

Önskeoutfit

Såhär skulle jag vilja se ut!


Jacka - H&M, T-shirt - Topshop, Jeans - Gina Tricot, Ring - H&M, Väska - H&M, Skor - H&M & Armband - Asos.com




// Jessica

svar på kommentar

Fick en kommentar jag tänkte svara på :)



-Hej! Hur funkar en sån konad? är det lätt att använda? har funderat på att köpa men är rädd att det ska vara för svårt, haha.




Konad är inte alls svårt, det kan vara lite tricky i början men man lär sig väldigt fort :) Och det är ju kul också :))
Jag använder inte speciella konad nagellack heller utan jag bara använder helt vanliga men om man tex inte har en så bra täckande färg så ska man nog köpa konad specialnagellack till själva mönstret :)


Sök på youtube på tex Nail art konad eller nåt liknanade ås kommer massor med bra och intressanta videor upp :))





här använder hon svart specialnagellack till mönstret




(båda bilderna är tagna från google)




//sanna

Är med och tävlar!

Är med och tävlar hos hiilen.blogg.se om detta!


Var med och tävla här du också!


//Camilla

Monki

Har faktiskt aldrig nånsin varit inne i en monki-affär. Men nu gick jag in på deras hemsida och kolla så mycket sött som fanns!


100 kronor.


40 kronor.


 

60 kronor styck.



// Jessica

Helmer tack!

Jag skulle verkligen vilja ha en HELMER eller liknande från Ikea. Det börjar bli för fullt i min lilla låda :(





kan knappt lägga på locket..



HELMER






//sanna

Naglar

Igår sa jag ju att jag skulle fixa mina naglar och nu ser dom ut såhär:






först använde jag Wet N Wild "Tickeled pink" två lager (köpte nagellacket i lördags i fjällen) Sen tog jag ett lager av O.P.I "Servin' Up Sparkle" sen gjorde jag konad blommor på tummen och långfingrarna :)






//sanna

3 Oktober

Hejsan! Idag hade vi fysik test och tyckte det gick väldigt bra! fast jag tror jag har fel på 2 frågor men jag skrev på alla haha. Jag skrev att universum skapades för 14 miljarder år sedan och att det hette Big Bang. Men sökte nu på internet och där stod det 15 miljarder år sedan haha.. jag som bara chansa.. jag var så nära haha!

Första lektionen var engelska eftersom våran spanska lärare var i stockholm så då hade vi ingen spanska imorse så vi började 10.10 istället för 9. Efter engelskan som var till klockan 12 så hade vi lunch och efter det prov och då hade vi fysik prov istället för fysik och biologi som vi skulle ha efteråt. Så vi fick börja 10.10 och slutade vid halv 2 eftersom man fick gå när man skrivit klart provet :)



imorgon har vi en betydligt längre dag.. 8.00-16.00 INTE kul!




dagens outfit ser ut såhär!






http://www.youtube.com/watch?v=JV5uTByIaXE

lyssna på den låten! Den är jättebra :D

One Direction- Na Na Na






//sanna

Gävle imorgon!

Hej! Imorgon har vi bara en lektion sen så åker våran klass till Gävle för Kick Off! Vet inte hur länge vi stannar där, men troligtvis blir det ingen bloggning från min och Camillas sida på kvällen heller.

Ska vara på konserthuset och lysnsa på nån föreläsning och så :). Tror det kommer bli intressant!

Idag har jag bara legat i sängen hela dan typ. Läst engelska böckerna så nu är det inte så jättemycket kvar i den ena, men i den andra är det desto mer! Menmen, det blir väl klart snart det med.

Nu ska jag fortsätta läsa bloggar!



En av alla våra misslyckade hoppbilder, haha! ;).


// Jessica

Naglar

I onsdags fixade jga mina naglar, ville att dom skulle vara fina till vi skulle till fjällen :)






men nu ska jag fixa naglarna igen haha. Jag har prov imorgon.. fysik, men jag kan frågorna ganska bra faktiskt :)
Sen imorgon ska jag och Amanda "ta hand om" en som ska hälsa på IB som kommer från Edsbyn, där jag bor. För hon kanske också ska börja IB :))


Måste packa upp allt också!! aaah! stressad haha!






//sanna

2 Oktober

Hejsan!

I torsdags åkte jag, mamma och pappa till fjällen (tänndalen-Funäsdalen) för att fjällvandra och vila upp oss eftersom jag hade studiedag på fredag och var ledig och jag tog lite bilder därifrån :))




första dagen var det ganska mulet och vi gick upp på ett berg som var hela 1129 meter över havet :D Nere där ser ni våran bil haha.. våran röda volvo ^^

bakom den här stenen som är sönder satt vi och fikade efter i varit uppe på allra högaste toppen, nedanför var det ett stup haha



renar :D

detta var andra dagen och då hade vi runt 20 grader och sol, det va jättevarmt och härligt :D







//sanna

No Strings Attached

Camilla och jag ska kolla på No Strings Attached nu! :) Hon vann ju den för ett tag sen. Sen har mamma tagit upp jordgubbar så vi ska äta det med glass! Mumsigt! :)





// Jessica


Robin Bengtsson

Har gillat Robin sen han var med i Idol 2008 och nu följer jag honom på youtube! Här är tre av hans senaste videos.








//Camilla

Collage

Gjorde ett collage lite snabbt med en av tröjorna vi köpte på Gina Tricot i torsdags. Så här skulle jag vilja bära den! 


Ring från Style by Tyra, tröja från Gina Tricot
Nagellack China Glaze, jeans från Gina Tricot och converse.


//Camilla

1 Oktober

Hej! Helt otroligt att det är första oktober idag! Tyckte det nyss blev september, haha! Mår i alla fall mycket bättre idag som tur var :). Tänkte lägga upp det vi köpte i Gävle i torsdags!


Två tröjor från Gina Tricot :)




Det var ta 3 betala för 2 på bikbok! Vi som aldrig brukar hitta nåt där. Skulle egentligen inte ha den beige mössan, men eftersom vi ändå skulle få den gratis så tog vi den ändå, haha :). Mössan är inte svart som det ser ut, den är mörkblå. Och tröjan var ju bara för mysig ;).


Sen fick man med en bikbok tidning när man handlade med :).


Sen så köpte vi en balsamspray på Dollar Store innan vi åkte, för jag kom på att jag skulle prova mössor och glömde ta det imorse xD. Sen så köpte vi ett ansiktsvatten på 25% rabatt på åhléns och sen en liten ring som syns längst till vänster.


Här är en närmre bild på ringen. Den är från Gina Tricot!


// Jessica

RSS 2.0