30 Maj

Hej! Sitter nu på arken och väntar på att läraren ska komma så att vi kan prata betyg. Var och städade skåpet nyss också, så är helledig imorgon! Går och haltar också för jag var klumpig imorse.. Tror jag stukade tre tår i dörren till mitt rum, så kan knappt ha skor på mig, men jag hoppas det blir bättre till på fredag. Vill ju inte gå och halta på balen heller ;). Det känns som att allt liksom byter plats så att jag slår mig, haha. Fattar inte hur jag lyckades när dörren till och med var öppen och mot väggen? Det ska nästan inte ens gå att slå sig i den, haha.


Får bli en bild på One Direction då jag bara har bilder på dem på skoldatorn, haha. Men gjorde ju en hemsida om dom så det är väl inte så konstigt.


//Camilla

BikBok




Fler bilder från BikBoks styleguide. Så mycket fint! Hittar aldrig nåt i affärena, har typ handlat på BikBok två gånger i hela mitt liv, haha!


// Jessica

29 Maj

Idag var vi i skolan i ungefär 4 minuter... Känns väldigt onödigt, haha. Fick bara veta mattebetyget på provet och i kursen. Trodde inte att provet gick så bra, men det gjorde det, skönt att slippa kompletera nånting. Fick nyss veta att det förmodligen snöar på vår bal på fredag. SNÖ den första juni, skojar dom eller?! Får hoppas att dom har fel.. Har varken gått ut skorna eller valt smink tills dess än, haha. 

Imorgon ska vi också bara ha betygssamtal och sen måste vi tömma skåpen. Efter det blir det att öva körkortsteori så man får körkortet någon gång!


Bild från förra sommaren.


//Camilla

Tips DIY





Hittade dom här igår, så enkelt att göra! Provade den översta, men hade för vida tröjor, haha!


// Jessica

28 Maj

Hej! Är ledig idag men klev upp halv 8 ändå så att man hinner med nåt idag, haha. Igår var vi i stugan hela kvällen så blev ingen bloggning då. Blev bränd gjorde jag också, så kommer säkert vara alldeles röd eller flagna lagom till balen...


Hittade den här bilden på Molly Sandéns blogg, det är så snyggt med många armband samtidigt! 



//Camilla

dagens













//sanna

Nyinköpt


Detta köpte Jessica och jag när vi var i Bollnäs i måndags. Ett topplack från Sally Hansen och en Dip in!


//Camilla

Tisdagens outfit


Tshirt - Lindex
Shorts - Gina Tricot
Halsband - Second Hand
Leggings med spetsdetalj - Lindex

Det här hade jag alltså på mig i tisdags. Ligger lite efter nu när jag inte suttit vid datorn på ett tag, haha. Har över 3000 inlägg på bloglovin med ;). 

Har nyss varit ut och köpt morsdags-present. Hon får dom ikväll, för imorn åker vi upp till stugan :)


// Jessica

26 Maj

Herregud vilken dag det var igår! Hann varken sitta vid datorn igår eller förrgår. I torsdags så satt Jessica och jag ute i solen först, sen öva till mattenationella som vi hade igår och sen följde vi med våran moster när hon var ute och gick med sin hund.

Igår så åkte vi till stugan direkt efter nationella provet, var där och solade och plockade fram möbler och åt middag. Sen när vi ska åka hem så kommer det en kille som hade kört av vägen med sin cross och var full, och från början var han helt hysterisk och brydde bara sig om sin cross, även fast han hade skrapat upp skinnet på flera ställen och det bara pulserade blod ur hans knän.. Så när han fick "gömma" sin cross i ett av våra förråd (för att sen få hämta den idag) så blev han lugnare och vi kunde skjutsa honom till hans föräldrars stuga som låg typ några km in på en liten grusväg och det visade sig att mamma och pappa kände hans föräldrar och vi visste vem hans lillebror var. Han knäppte tillochmed kort på förrådet där han fick ställa sin cross så att han skulle komma ihåg var den stod, haha. Han fick även både mammas och pappas nummer för att kunna hämta crossen idag och provade att ringa båda dem igår för att se att dom inte lurades, haha. 


Bild på mig och Jessica i fredags förra veckan.



//Camilla

25 Maj

Har varit så underbart varmt och skönt dom senaste dagarna! Har haft det underbart med Emma och Simone <3

Nu är Adrian här och imorgon ska vi fira mors dag istället för på söndag och på söndag åker jag till Simone i bollnäs och ska sova där :))














//sanna

23 Maj

Idag hade vi bara en lektion eftersom vi blev klar med hemsidan, så fick sluta 10.15 istället för vid 16! Skönt. Har hunnit suttit ute i skuggan (eftersom vi nästan aldrig har sol på våran gård..) sovit, läst matte och sitter nu vid datorn. 


Vill verkligen ha ett par converse, finns så många snygga! Skulle vilja ha alla på bilden, haha.


//Camilla

22 Maj

Hej! Börjar inte skolan förrns 10.40 och blev precis klar, så har inget att göra nu, haha. Igår var vi ledig så följde med mamma till Bollnäs då hon skulle skjutsa morfar. Hittade ett till balhalsband, så nu har jag två, haha. Pappa kom i alla fall hem från sjukhuset i söndags mitt på dan, och hoppar på kryckor nu. Han åkte iväg med ambulans i torsdags och är väl egentligen inge bättre nu heller. 


Bild tagen för nästan precis ett år sen. 

// Jessica

The Make Believe





The Make Believe är inte så jättekänd på youtube, men dom är riktigt bra! De har nyss släppt sin första låt och håller nu på att spela in en musikvideo. Älskar alla deras covers, haha!



//Camilla

20 Maj

Idag har Jessica och jag övat lite till nationella provet i matte som vi har på fredag. Om det hade varit ett riktigt prov så hade vi klarat det, haha. 

Målade mina naglar i torsdags för att testa om jag skulle ha så på balen.


Syns inte så bra, men det är lösglitter på. Ska även göra denna design på Jessica till balen.


//Camilla

My Dream House














//sanna

don't wake me up

suttit i typ en timme nu och pluggat lite matte! så otroligt nervös inför nationella provet i matte på tisdag och onsdag!




har fastnat för 3 stycken låtar just nu som är svinbra!









//sanna

19 Maj

Igårkväll kom Elli och Madde hit och kollade på film. Såg först Final Destination 2 och sen var Madde tvungen gå, och då kollade vi på En vampyrs bekännelse. Dåligt att sista bussen på en fredag går halv 10.. 

Tidigare på dan så var Camilla och jag och klippte oss och färgade håret. Nu vet vi precis hur vi ska ha på balen med :) Skönt att ha allt fixat. 


Lite snygga saker jag hittade bland H&M's nyheter. Så snygg långklänning!


// Jessica

Falun

Kom precis hem ifrån Falun. Köpte lite grejer som jag tänkte visa :)



köpt på kicks för 150 kr, både bas och topplack :)

Chai te ifrån Indiska :)

bh från lindex

trosor ifrån lindex och gina tricot

bikini ifrån H&M

linne h&m


två linnen från Gina Tricot med djup rygg :)

ett till linne från Gina Tricot :)

tre shorts ifrån gina tricot



klänning från gina tricot, den är jätte v-ringad bak och så himla fin :D









//sanna

18 Maj

Tidsinställt inlägg

Ska klippa och färga håret idag vid 1, sen på kvällen kommer några kompisar så ska vi kolla på film :). Hinner alltså inte blogga mer idag, så varför inte börja dagen med lite roliga bilder? ;).





Hahahah dör!!


// Jessica

You Make My Heart Race





//Camilla

17 Maj


Ni som följer mig på instagram (jesjon9) har nog redan sett den här bilden, men det här är alltså en beställning som Camilla och jag gjorde från Yves Rocher. Båda luktar otroligt gott, men har inte provat dom än. Den vänstra har en doft jag så väl känner igen, men kan inte komma på vad det är, haha. 

Såg även att vi vann veckans blogg hos Sara i förrgår, jättekul! :)


// Jessica

Hipster

Älskar Hipster bloggar på tumblr!








är så shopping sugen!!






//sanna

16 Maj

Äntligen helg igen. Skönt att vara ledig i 4 dagar! Ikväll ska jag bara vara hemma, se på film kanske och imorgon ska jag städa mitt rum! sen på fredag så ska jag och mina föräldrar till Falun och shoppa :) Ska träna lite pilates nu och sen duscha! Ha en bra kväll!










//sanna

We Don't Wanna Be Like You




Halsband - Second hand
Armband - Aliceamalie.se
Tröja - Sofies kläder (Alfta)


// Jessica

14 Maj

Idag slutade vi vid 12, ganska skönt ändå. Synd bara att det har varit så dåligt väder idag. Har nyss övat till nationella provet i matte, känns inte som det kommer gå nå bra. Tur att det är 1½ vecka kvar i alla fall. Tänkte lägga upp bilder på lite nya saker som Jessica och jag nyss köpt!


Jeggings som vi hittade på Linnéas, egentligen från Vero Moda. Jättesköna!


Halsband från Guldfynd. Fick det på köpet när jag köpte halsband och Jessica örhängen till balen! Sen köpte vi även foundation tills dess. Lämpligt när vi kan dela på det mesta vi köper ;).



//Camilla

13 Maj






Bilder från tumblr.

Vill gärna ha dessa tre saker!


//Camilla

How To Save A Life



Kan inte sluta lyssna, så fruktansvärd bra cover!



//Camilla

12 Maj






BikBok styleguide v.16-19.


// Jessica

11 Maj

Fick hem mitt halsband jag vann i förrgår hos Agnes! :)



Det kommer från Carrooco.se. Passade jättebra till min svarta tröja jag hade idag, haha :)


// Jessica

Stockholmstreetstyle



Två snygga detaljbilder från stockholmstreetstyle!


// Jessica

10 Maj

Idag fick vi sluta vid 11! Skönt. Efter det så åkte vi till Bollnäs för att leta saker till balen. Hittade allt som saknades! Har inte fotat sakerna än, ni får väl se smyckerna vi köpte då vi använder de på balen ;). Köpte faktiskt ingenting mer än vad vi absolut behövde. Bara ett halsband som man fick på köpet då det var ta 3 betala för 2 på Guldfynd. De hade riktigt snygga smycken där nu! 




Hittade inget liknande halsband på weheartit, men de här två var ju bara för snygga!



//Camilla



If Only Time Could Just Turn Back


Klänning - Kappahl
Solglasögon - BikBok
Skor - Desireclothing.co.uk
Armband med kors - Toshop
Armband med svala - BikBok

Det här måste va den snyggaste klänning jag sett på länge! Och från Kappahl dessutom. Måste kolla om den finns inne imorn! Och skorna är egentligen svarta, i alla fall enligt hemsidan, haha..


// Jessica

9 Maj

Hade två nationella prov i engelska idag, ett engelska prov igår och ett personligt projekt i engelska som ska va inlämnad på fredag, haha. Mycket nu! Är klar med allt i alla fall, vilket är väldigt skönt! 

När Jessica och jag kom hem från skolan idag så kollade vi på OTH, 90210 och Greys Anatomy. Har fastnat för alla de programmen, haha.  Första gången på länge som vi inte sover middag! ;) Tror det är allergitabletterna som man blir trött av. Tog ingen imorse och har inte känt mig så trött som jag brukar.

Imorgon har vi två lektioner, så om vi har tur slutar vi 11! Sen ska mamma, Jessica och jag till Bollnäs! Ska leta smycken till balen och en ny foundation. 


Bild från tumblr.


//Camilla

Dermosil


Det här vann jag hos Carrosbeauty för ett tag sen. Fick hem paketet idag! Foundationen är i färgen Deep som är lite för mörk för mig men det kanske funkar när man blivit lite brunare :) Ögonbrynspennan är i Medium men ser ut att vara rätt nyans för mig, har dock inte provat den ännu. Läppglanset heter Warm Chestnut och luktar lite träigt. Har inte provat den heller än, men jag tror inte att jag har någon i samma nyans sen tidigare i alla fall! 


//Camilla

7 Maj




Två bilder från lookbook. Älskar den stickade tröjan och jeansen på första bilden och klänningen på andra. Så snyggt!


// Jessica

nastygal.com

skulle inte tacka nej till några av de här plaggen ifrån nastygal.com!














//sanna

6 Maj

Jag känner mig fortfarande lite sjuk. Har fortfarande lite feber osv men ska ändå till skolan imorgon, måste för vi har så mycket som måste göras nu. Har engelska talet på tisdag, biologi prov på tisdag (ska fråga om jag och emma får göra det på torsdag istället eftersom vi varit sjuk och inte kunnat tagit hem böcker) och sen matte omprov på onsdag, yeey!..




sanna1D på instagram :)








//sanna

starships
















//sanna

tumblr pics












//sanna

where have you been all my life

Har varit sjuk de senaste dagarna så har inte orkat suttit vid den stora datorn. Har bara använt mobilen typ haha.. Idag kom iallafall Adrian i typ tre timmar så var barnvakt åt han lite sen resten av dagen har jag suttit och skypat/camat med C :)
















//sanna

Blått


Bilder från tumblr. Jag gillar verkligen blått, det är snyggt på allt! Väskor, naglar, smycken, shorts, jackor, allt! Skulle vilja ha allt på bilden, haha!


//Camilla

5 Maj

Tänkte bara snabbt visa mina naglar. Målade dom för typ en vecka sen, så dom är väldigt sliten just nu, haha.


Använde alltså Mavala - Racing Green som ni ser. På bilden ser man glitter, men det syns inte alls i verkligheten. Brukar inte använda grönt så ofta, men det här tyckte jag om!


// Jessica

Nellybeställning

Gjorde en nellybeställning för ungefär två veckor sen och fick den i måndags. Fotade den då, men har knappt suttit vid datorn så har inte orkat lägga in bilderna, haha.. Men här kommer det i alla fall :).







Har använt halsringen utan hänget då det gick att ta av, så bra att kunna variera. Fick hela beställningen för lite drygt 500 kronor med, superbra!


// Jessica

4 Maj

Idag hade vi engelska i sammanlagt 4 timmar, haha.. Hade först vanlig engelska C lektion, där vi skrev hela tiden, sen skriftligt nationella prov i engelska, så är lite trött på det nu, haha.

Målade mina naglar till sista april, men har totalt glömt bort att visa dem, haha, så de kommer nu!


Använde först ett svart Dependnagellack sen Lovie som ni ser på bilden :) Tycker det är riktigt fint med glitter, men så fruktansvärt svårt att ta bort, haha!


//Camilla

Gina Tricot Beauty


Gina Tricot har fått in så mycket fina beatyprodukter! Här är mina favoriter. Skulle verkligen behöva en pincett då Camilla och jag delar på en, haha, sen så vore inte den vita ögonskuggan helt fel heller. Och ögonskuggepenslar och nagellack kan man aldrig få för många av! ;)


// Jessica

Nyheter från Nelly

Fick ett nyhetsbrev från Nelly idag, dom hade fått in väldigt mycket fina grejer! Här är mina favoriter:

499 kronor. Perfekt till studenten :)


399 kronor. Har letat ett par vita jeans ett tag nu och de här ser ut att sitta bra! Tror dock att dom är för kort på mig.



299 kronor. Så fin färg!


//Camilla

3 Maj

Hej! Tvättade nyss några sminkpenslar då jag kom på att jag inte gjort det på några veckor, haha.. Måste börja tvätta dom oftare. Sitter just nu och är med i lite tävlingar, om ni har några roliga så får ni gärna tipsa! Fick veta idag att vi har nationella prov imorgon. Bra koll våra lärare har..! 


Haha sant!


//Camilla

2 Maj

Hej! Dålig bloggning nu, haha. Satt inte vid datorn igår och ska inte det idag heller. Varenda lektion vi haft idag har vi suttit vid datorn. Camilla och jag kollar på Big Bang Theory nu, kanske ska kolla på Desperate Housewives sen. Ska försöka blogga mer imorn!




// Jessica

RSS 2.0