30 Oktober - Little Things

 

Så bra! :)

// Jessica

29 Oktober

Nu blev det visst ett uppehåll med bloggningen igen, haha. I lördags kom i alla fall släkten hit och firade mamma. Väldigt mysigt var det. Målade naglarna också så bild på det kommer senare. 

Idag har jag inte gjort något speciellt. Fick nyss ett sms om att jag har ett paket att hämta på Ica som jag ska hämta imorgon. En vinst från facebook! Jag vann dessa skor på bilden från Wildflower Shoes. Ett litet tips är att gilla deras sida på facebook då de skulle ha fler tävlingar! :)




//Camilla

26 Oktober - Turkietbilder del två

På måndagen så var vi och kollade på Amfi-teatern i Side. Vi fick gå en bit men det var väldigt roligt att se. Vi valde den varmaste dagen att gå dit, vet inte hur många grader det var men det var väldigt varmt. Ingen av dom vi frågade visste hur varmt det var, haha. Mot en stenvägg så stod det att det var 62 grader! Så skulle gissa på att det var runt 40 grader och helt vindstilla. Här kommer lite bilder från den dagen.














Här syns läktaren där gladiatorspelen var. Vi tyckte det påminde lite om Hungerspelen, vet inte varför, haha.


Här är då några hus, eller det som är kvar av dom. Vissa av dom hade till och med toalett inomhus!


//Camilla & Jessica

25 Oktober - Love Is Easy

Mcflys nya musikvideo som släpptes idag! Såå bra, har lyssnat på den hela kvällen :)


// Jessica




Jackor


Här kommer lite tips på snygga jackor. Länkar finns här nedanför!

Beige - Rosa - Grå - Grön - Mörkgrön - Röd - Rutig



//Camilla

24 Oktober - Gårdagens outfit

Hej! Igår gick Camilla och jag till blomsteraffärn och handlade presenter åt mamma då hon fyller år idag! Men hon fick paketen igår, annars skulle inte blommorna varit så fina idag, haha. Använde ett par stövlar jag knappt använt förut, vilket gjorde att jag fick skavsår på båda hälarna. Ska baka äppelpaj ikväll igen, då mamma ville ha det.

Tänkte visa vad jag hade på mig igår.


Tröja - Bikbok
Linne - Ellos
Jeans - Ellos
Sjal - Freequent

Älskar sjalen, ändå använder jag den nästan aldrig, haha. Måste börja med det! :)


// Jessica

22 Oktober - Stockholm streetstyle








Lite blandade bilder från Stockholm Streetstyle.


//Camilla

Under ombyggnad

Som ni kanske ser så är bloggen lite konstig just nu. Det beror på att vi håller på att göra om den lite. Det kommer se ut såhär ett tag framöver, vi måste komma på hur vi vill ha det! 
 
// Jessica

21 Oktober

 

Mina två favorithalsband just nu. 

Bilden högst upp är tagen i april, och den andra för bara några dagar sen. Även fast jag inte blir brun så ser jag i alla fall inte lika blek ut! ;)

// Jessica

18 Oktober




// Jessica

Ellosbeställning

Beställde från Ellos i onsdags och hämtade paketet igår. Så snabbt har det nog aldrig gått förr, haha! Tänkte i alla fall visa det vi beställt :)



Supermysig lite större kofta. Ser ni hur luddig den svarta delen är? Såå mysig! Plus att den kostade bara 120 kronor ;).

Stövlarna är inte alls sådär orange i verkligheten, haha.. Och "fläckarna" är inte lika skarpa. Dom är så sköna att gå i! Lite hala, men får se till att använda dom innan snön kommer. 

Det var egentligen bara för jackan vi beställde, haha. Så varm och skön! Kostade bara 399 och fanns i svart och orange med :)

// Jessica
 

16 Oktober - Turkietbilder del ett

Äntligen kommer några av alla Turkietbilder! Börjar bli dags att visa dem nu, haha. Tänker dela upp bilderna i omgångar så att det inte blir så jobbigt att läsa.

Börjar med att visa hotellet vi bodde på. Det heter Sweet Park och ligger i Side. Hade rätt så nära till stranden, men låg ändå mest vid poolen om dagarna. 


Den här bilden är tagen från vår balkong direkt när vi kom fram till hotellet. På kvällarna spelade dom musik och gjorde drinkar i "baren". Vi kom fram ungefär vid tolv (turkisk tid) på natten, då var det 18 grader.


Utsikten från vår balkong mot andra hållet klockan 8 på morgonen, där borta ser man stranden. Hade en bit att gå men det gjorde inte så mycket. 


Detta är då vår balkong. Vi satt här varje kväll efter middagen och lyssnade på musiken som spelades nedanför. Vi bodde på samma våning som lobbyn, det är den som syns rakt fram med randiga väggar. 


Poolen i dagsljus. Där ser ni också "baren" bättre.


En dag gjorde dom fint på sängen också ;).


Fler bilder kommer om någon dag!


//Camilla & Jessica

15 Oktober

Idag har Jessica och jag övningskört lite, bland annat till biblioteket. Lånade två böcker till, haha. Sen dess har jag läst, fått hem ellospaket och varit till tandläkaren. Beställde bara nödvändiga saker från ellos och var nöjd med allt. Kommer väl bilder så fort v fotat dom! ;).

Ikväll blir det att kolla på Project Runway igen! Sen efter det så krockar Underbart är kort och CSI, så får väl helt enkelt kolla på ett av dom och sen se den andra på datorn imorn då. Ska troligen ändra designen innan vi kommer igång med bloggningen på riktigt. Så ni vet varför det är dålig uppdatering nu, men det kommer bli bättre :)



//Camilla

14 Oktober

Hej, blir ett sent första inlägg idag. Idag har Jessica och jag plockat fram vinterjackorna och lagt undan alla jeansjackor. Tog även fram halsdukar, mössor och vantar, känns som att det kommer behövas snart ;). Var ute och gick idag också. I fyra grader och regn, haha. Men vi hann i alla fall hem innan det började regna mer. Sen dess har det regnat, alltså stora delar av dagen.

Igår satt Jessica och jag och kollade på swefilmer.com i några timmar. Kollade på Superhero Movie, väldigt töntig men rolig film, haha. Sen kollade vi även på några avsnitt från olika serier. Ska nog leta någon film att kolla på där ikväll också.


Bild från tumblr. Skulle inte klaga om mitt rum såg ut sådär, haha.



//Camilla

12 Oktober


Depend - #227. Kanske inte sån höstig färg, men jag gillar den! :) 


// Jessica

11 Oktober


Linne - Ellos
Kofta - Erikshjälpen (Ellos)
Jeans - Lindex
Ring - Mammas gamla

Var nyss ute och hjälpte pappa plocka ner äpplen från trädet. Iskallt! Fick i alla fall inget i huvudet det här året, haha. När Camilla klättrade förra året fick både hon och jag äpplen i huvudet ;).


// Jessica

10 Oktober


Köpte dom här nagellacken inne på ICA nån gång förra veckan. Fanns fler färger, men kände att dom andra var likadana färger som vi redan har, haha :) Kostade 10 kronor styck, sen fanns det läppglans och läppstift med. Målade faktiskt naglarna idag, men inte med någon av dom här. Hade varit utan nagellack i nästan tre veckor, haha. 


// Jessica

Bone & Tassel


Denna väska är bara för snygg! Helst skulle jag både vilja ha en vit och en svart. Det är synd att dom kostar över 1000 kronor bara.. Just nu tävlar Amanda ut en svart här och jag är självklart med! Var det ni också :)


//Camilla

9 Oktober

Idag gick Jessica och jag först till biblioteket för att lämna tillbaka en bok, men det slutade med att vi lånade tre nya, haha. Sen gick vi och handlade lite åt mamma eftersom hon jobbade. Sen har vi inte gjort så mycket mer än att läsa. 


Bild från tumblr.


//Camilla
 

8 Oktober



// Jessica

The Awakening

Igårkväll så kom Elli, Johanna, Madde och Linnea hit och kollade på film :) Mamma sa att hon skulle baka kladdkaka tills dess, så vi blev jätteglad, var superlängesen vi åt det, men sen ändrade hon sig, och ändrade sig igen, så hon bakade aldrig nån, haha.. Men då hade vi sån tur att Linnea hade bakat en! Supergod var den :) 

Vi kollade i alla fall på två filmer, en thriller och en komedi. Båda var riktigt bra! 








// Jessica

Damn Heels



För rätt så längesen vann jag dessa skor hos Alexandra, men har inte kommit ihåg att fota dom förrens nu, haha! Supersköna är dom! Använde dom rätt så mycket i Turkiet :)

// Jessica



7 Oktober


Det här hade jag på mig igår.


Tröja - Lindex
Linne - Gina Tricot
Jeans - Cubus
Armband - present.


//Camilla

6 Oktober




//Camilla

5 Oktober

Hej! Klev upp vid 10 idag, måste försöka kliva upp tidigare, haha. När vi var i Turkiet klev vi upp 7 (klockan 6 svensk tid) varje morgon! 

Har inte gjort nåt speciellt idag, läst lite körkortsteoriplugg och tvättat utemöblerna bara. Gjorde nyss ett collage med massa snyggt från Ellos.


Skulle vilja ha allt det här! Priserna ligger mellan 75-149 kronor. Vill verkligen ha halsduken och parfymen! :)

// Jessica
 

Skor från Gina Tricot



Jag måste säga att jag tycker det är kul att Gina Tricot har börjat sälja skor. Det fanns väldigt mycket snygga skor på hemsidan, men dessa 4 är mina favoriter. Allrahelst de längst ner till höger!


//Camilla

4 Oktober

Hej! Orkade inte sitta vid datorn igår, så det blev ingen bloggning. Var i alla fall till bollnäs, men hittade bara shampoo, ett par örhängen och lite godis. Var iväg på en utförsäljning idag, och handlade lite mer, haha. Köpte vantar, strumpbyxor, en tröja och så köpte mamma mjukisbyxor som Camilla och jag ska få i julklapp :) Visar bilder nåt tag när vi fotat det. 


Den här tröjan har jag använt varje kväll den här veckan, sååå mysig! Fryser jämt, haha. 

// Jessica

Gina Tricot


Tre kjolar från Gina Tricot som köptes i början på augusti, så jättenya är dom ju inte. Tror faktiskt alla kostade 30 kronor styck. Älskar den understa, hela kjolen är i typ resår, så den kramar verkligen in allt, haha! 

// Jessica

2 Oktober

Hej! Har inte lagt in Turkietbilderna än, så dom får ni se en annan dag ;). Har inte gjort något speciellt idag, städat lite och sen läst lite teori och så. Igår var vi ute och gick två gånger med våran mosters hund. Märks att man inte har rört på sig på ett tag, flåsade hur mycket som helst, haha. Var även på ICA och köpte nagellack som fanns för 10 kr styck! 

Imorgon ska vi först på Erikshjälpen och leta GW Persson böcker, sen ska vi till Bollnäs och kolla lite :) Ligger fortfarande efter med att visa de nya grejerna, så det kommer nog upp något sånt inlägg senare idag med. 


Bild från Oktober 2010, ser ungefär lika ut nu, haha :)

// Jessica

Lookbook


Tre snygga från lookbook.nu.



//Camilla

1 Oktober

Nu är vi tillbaka! Har hunnit med mycket de senaste dagarna. Har bland annat klippt av lite drygt 10 cm av håret och varit i Turkiet! Det var så skönt med 30-35 Graders värme varje dag. Vi var där 22-29 september i en stad som heter Side. Det bodde i vanliga fall 10 000 invånare där men under semestertiderna var det 100 000 människor där, så man märker verkligen hur populärt det är bland alla turister! ;)

Kommer antagligen komma upp några bilder från Turkiet så fort vi lagt in bilderna från kameran. Och så ska Jessica och jag försöka blogga åtminstone några gånger om dagen. 




En låt som jag har lyssnat på hur många gånger som helst idag, haha. Så bra! Liksom deras andra låtar ;).


//Camilla

RSS 2.0